• Seminar triplu online: Prezentarea și analiza situațiilor financiare. Particularități privind societățile aflate în insolvență
    În prima jumătate a lunii iunie, pe parcursul a trei zile, INPPI găzduiește un seminar online, alcătuit din trei module distincte, referitor la prezentarea și analiza situațiilor financiare în contextul practicienilor în insolvență.
    Vezi detalii


joi, 3 octombrie 2024

Conferințe

21:Mar

CUM A FOST: Conferința Națională de Insolvență ”Restructurarea și insolvența – sub semnul schimbărilor”

Institutul Național de Pregătire a Practicienilor în Insolvență (INPPI), în parteneriat cu Institutul Național al Magistraturii (INM) și editura Universul Juridic a organizat la finalul săptămânii trecute (17 martie) Conferința Națională de Insolvență, eveniment tradițional care a adus în prim plan cele mai relevante subiecte din domeniul insolvenței.

”În urma cu aproape trei luni, mai exact în data de 20 decembrie 2022, practicienii în insolvență alături de alte trei profesii liberale care activează în domeniul judiciar, avocați, notari, executori, judecătorești, ne aflam în această Aulă și sărbătoream împreună 30 de ani de INM, eveniment la care am participat cu mare emoție și bucurie și unde am realizat că din cei 30 de ani de existență a școlii românești de magistratură, aproape 10 ani i-am petrecut împreună în acest proiect frumos, care se numește Conferința Națională de Insolvență”, a declarat av. Simona Miloș, președintele INPPI.

Simona Miloș, președinte INPPI

Evenimentul a avut loc în contextul în care anul acesta se încheie actualul mandat al doamnei judecător prof. univ. dr. Cristina Rotaru-Radu la conducerea INM. Înainte de a-i da cuvântul dnei Cristina Rotaru-Radu, dna Simona Miloș i-a înmânat o plachetă de mulțumire pentru buna colaborare dintre INPPI și INM de-a lungul mai multor ani.

Înmânare plachetă

”(Seria de conferințe organizate cu INPPI) Este una dintre activitățile considerate de noi etalon pentru programul de formare continuă a institutului, nu doar din perspectiva constanței de care s-a bucurat, ci și din perspectiva diversității temelor abordate și a profesiilor juridice cuprinse în acest proiect. Într-o perioadă extrem de zbuciumată pentru justiție, asemenea întâlniri au demonstrat că profesioniștii pot conlucra excelent, că se pot cunoaște și sprijini în demersurile profesionale atât timp cât există bună credință, că se pot întâlni la aceeași masă și pot contribui la bunul mers al lucrurilor”, a spus dna Cristina Rotaru-Radu în deschiderea evenimentului.

prof. univ. dr. Cristina Rotaru-Radu

Domnul Niculae Bălan, președintele UNPIR, a vorbit despre un proiect inițiat de Comisia Europeană pentru armonizarea aspectelor privind insolvența în Uniunea Europeană, context în care UNPIR a primit o solicitare de implicare din partea Ministerului Justiției. Totodată, dl Niculae Bălan a solicitat o implicare mai amplă a mediului de afaceri în evenimentele organizate de INPPI.

”Noi tratăm subiectele din legislație, avem și spețe, dar e necesar un contact mai bun cu antreprenorii. Noi aici vorbim între noi. Ne cunoaștem, suntem dornici să ne perfecționăm, dar în mediul de afaceri reflecția e puțin întârziată. Poate ne gândim ca în cadrul întâlnirilor noastre să alocăm un timp pentru un dialog cu antreprenorii, să ne cunoască și să știe ce putem face pentru ei, pentru că de multe ori lucrurile întârzie”, a spus dl Niculae Bălan.

Niculae Bălan, președinte UNPIR

Jud. Ramona Grațiela Milu, reprezentantul Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), a menționat intenția de a promova și în alte domenii bunele practici de colaborare demonstrate de INM și INPPI.  

”Cu certitudine reprezentați un model de bune practici de colaborare interprofesională. Mă bucură să văd că în acest domeniu extrem de tehnic colegii noștri magistrați și practicienii în insolvență pun cap la cap experiența profesională, expertiza de care dau dovadă, lucru care ne profită nouă, sistemului judiciar, dar mai ales justițiabililor și, în general, societății civile. Urmăresc cu interes ceea ce faceți dvs și în măsura în care noua postură pe care o dețin pentru următorii șase ani îmi va oferi această posibilitate, aș vrea ca ceea ce ați reușit dvs să realizați sub aspectul pregătirii interprofesionale, să ducem și în alte domenii, pentru că este loc de așa ceva”, a declarat dna jud. Ramona Grațiela Milu.

Ramona Grațiela Milu, reprezentant CSM

Sesiunea de deschidere a evenimentului s-a încheiat cu discursuri legate de digitalizare și trecerea într-un format electronic a activității de insolvență. Drd. Cristina Stroie, președintele UNPIR Filiala Constanța a prezentat ecosistemul digital al UNPIR, alcătuit din platforma de licitații online, site-ul de anunțuri și sistemul SEDIS.

”Pe fondul globalizării și crizelor recente s-a declanșat un amplu proces de digitalizare care a transformat economia mondială și implicit sectorul profesiilor liberale, profesia de practician în insolvență nefăcând excepție. Sub acest semn al schimbărilor, UNPIR are nevoie de date statistice pentru a analiza și a estima cât mai rapid trendul pieței de insolvență și al economiei la nivel macro. Pe de altă parte, practicienii în insolvență au nevoie de instrumente utile care să le simplifice activitatea și să le optimizeze timpul de lucru. În această direcție a schimbărilor, UNPIR a demarat o serie de proiecte digitale, dintre care un prim proiect se referă la portalul de date UNPIR, materializat în aplicația SEDIS”, a spus dna Cristina Stroie.

Cristina Stroie, președinte UNPIR Filiala Constanța

La rândul său, dna Valentina Burdescu, președintele Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC) a descris demersurile ONRC de digitalizare și planurile de conectare între platformele ONRC și SEDIS.

”În ONRC se derulează în prezent cel mai amplu proiect de informatizare a instituției, care vizează întregul sistem informatic și acoperă cele patru registre organizate în momentul de față de ONRC, respectiv Registrul Comerțului, Buletinul Procedurilor de Insolvență (BPI), Registrul Litigiilor, prin care se gestionează operațiunile de dizolvare judiciară și radiere judiciară din Registrul Comerțului, și ultimul registru pe care l-am înființat și îl dezvoltăm, Registrul Beneficiarilor Reali. BPI va beneficia de această oportunitate și vrem să interconectăm modulul de insolvență, dar și modulul Registrului Comerțului cu SEDIS, tocmai pentru schimbul de informații în scop statistic și în scopul verificării informațiilor respective, așa cum este cazul tabloului practicienilor în insolvență, pentru a avea în permanență date actualizate la zi cu privire la practicienii în insolvență care au drept de a-și exercita activitățile în mod curent”, a declarat dna Valentina Burdescu.

Valentina Burdescu, președinte ONRC

Evenimentul a continuat cu panelurile de specialitate.

10:30 – 13:00 - Secțiunea I

ModeratorAv. Simona Maria Miloș – președinte INPPI

  • Prof. univ. dr. Augustin Fuerea – Facultatea de Drept din cadrul Universității Nicolae Titulescu - Av. dr. Andreea Deli-Diaconescu – practician în insolvență, formator INPPI
    Restructurarea și insolvența – noi provocări în dreptul Uniunii Europene
     
  • Jud. dr. Mihaela Sărăcuț – Curtea de Apel Cluj
    Verificarea aspectelor de legalitate în procedura confirmării planului de reorganizare. Era necesar art.138¹ din Legea nr 85/2014?
  • Ionela Mariana Ghiugan – fost judecător Tribunalul București.
    Aspecte ale practicii judiciare legate de accesarea procedurilor de pre-insolvență
  • Av. Geanina Oancea-Olteanu – practician în insolvență, formator INPPI
    Raportul practicianului în insolvență în procedurile de restructurare preventivă.
     
  • Av. dr. Andreea Deli-Diaconescu – practician în insolvență, formator INPPI și jud. dr.  Flavius Moțu – Tribunalul Specializat Cluj 
    Noul concordat preventiv la 6 luni de la intrarea în vigoare a Legii nr. 216/2022

Andreea Deli-Diaconescu, lector INPPI

13:00 – 13:45 Pauză

13:45-16:15 - Secțiunea II

Moderator: Prof. univ. dr. Radu Bufan - Facultatea de Drept din cadrul Universității de Vest din Timișoara

  • Alexandru Luchici – Director General al Direcției Juridice, Agenția Națională de Administrare Fiscală
    Facilitățile fiscale ca metode de redresare
  • Av. Alina Popa – practician în insolvență, formator I.N.P.P.I.
    Problematici în reorganizare – regula priorității absolute vs regula priorității relative.
  • Av. Stan Tîrnoveanu – practician în insolvență, prim-vicepreședinte U.N.P.I.R.
    Contractele în derulare esențiale sau obișnuite și cauzele extrinseci de dezechilibrare/echilibrare pentru cauza de insolvență.
  • Av. dr. Cozmin-Antoniu Obancia – practician în insolvență.
    Persoana juridică supusă concomitent procedurii insolvenței și procedurii penale. Provocările practicianului în insolvență.
  • Ec. Carmen Sanda – practician în insolvență, formator I.N.P.P.I.  
    Aspecte legislative și jurisprudențiale cu privire la contabilitatea și fiscalitatea societății în insolvență.
înapoi la partea de sus
×