• Seminar triplu online: Prezentarea și analiza situațiilor financiare. Particularități privind societățile aflate în insolvență
    În prima jumătate a lunii iunie, pe parcursul a trei zile, INPPI găzduiește un seminar online, alcătuit din trei module distincte, referitor la prezentarea și analiza situațiilor financiare în contextul practicienilor în insolvență.
    Vezi detalii


joi, 12 decembrie 2024

Presă

20:Dec

Practicienii în insolvență, reprezentați în cadrul evenimentului INM ”Dialog pentru justiție”

Institutul Național de Pregătire a Practicienilor în Insolvență din România (INPPI), prin dna președinte Simona Miloș, s-a alăturat profesiilor juridice care au participat la ”Dialog pentru justiție”, eveniment organizat de Institutul Național al Magistraturii (INM) în colaborare cu Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR).

”Însuși faptul că astăzi, Institutul National al Magistraturii a ales să-și marcheze cei 30 ani de activitate în prezența noastră, a celor patru profesii liberale care activează în domeniul judiciar, denotă deschidere și înțelegerea rolului fiecăruia dintre noi pentru echilibrul sistemului judiciar”, a spus dna Miloș în discursul rostit la începutul evenimentului.

În deschiderea evenimentului, organizat în Aula Institutului Național al Magistraturii, au venit discursuri din partea reprezentanților profesiilor juridice.

Din partea INM a vorbit dna director Cristina Rotaru Radu, din partea Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) a vorbit dl președinte jud. Marian Budă. În numele UNBR a vorbit dl av. Ion Dragne, decanul Baroului Bucuresti, iar pentru profesia notarilor publici a vorbit dl deputat Liviu Bogdan Ciuca, membru al Consiliului UNNPR. La rândul lor, executorii judecătorești au fost reprezentați de dl Bogdan Maghiar, vicepreședinte UNEJ.

Primul panel a fost moderat de presedinte, prof univ dr. Traian Briciu si Director adjunct responsabil cu formarea continua - Viorel Badea.

Panelul 2 a fost moderat de Director INPPA Dan Oancea si director INM Cristina Rotaru Radu.

Discursul dnei Simona Miloș, președinte INPPI:

”Doamnă Director Cristina Rotaru,

Stimați invitați,

Dragi colegi,

Am primit cu mare emoție si bucurie această invitație avand în vedere faptul că pe noi ne leagă o îndelungată colaborare cu Institutul Național al Magistraturii, prin prisma parteneriatului comun pe care îl avem în derulare de aproape 10 ani.

În toți acești ani, am avut multe evenimente de pregătire profesională comună, la care au participat sute de practicieni în insolvență, judecători și procurori, conferințe organizate atât în București cât și în țară, în cadrul cărora au fost abordate cele mai importante subiecte din domeniul insolvenței, și care au fost foarte bine primite atât de către membrii noștri cât și de către magistrați.

În toți acești ani, Institutul Național al Magistraturii a fost o prezență vie în mediul juridic românesc și dincolo de misiunea sa primordială – aceea de a pregăti noile generații de viitori magistrați – am simțit cu toții implicarea Institutului în efortul comun de unificare a practicii judiciare, acele Minute de uniformizare a acesteia ajungând rapid să constituie un reper doctrinar și jurisprudențial important, atât de util fiecăruia dintre noi. Bineînțeles că toate aceste întâlniri au fost extrem de prolifice și nu au rămas doar la stadiul de simple dezbateri, multe dintre problemele semnalate în cadrul acestora ajungând să fie remediate de către instanța supremă prin mecanismele recursului în interesul legii sau ale dezlegării unor probleme de drept.

Dar dincolo de aceasta, întrucât instituțiile sunt reprezentate de OAMENII din spatele acestora, care cu perseverență, viziune și dăruire pot schimba lucruri și mentalități, mulțumirile mele se îndreaptă către Doamna Director Cristina Rotaru și către întreaga sa echipă care au înțeles, încă din primul moment al mandatului, importanța menținerii dialogului instituțional cu toți actorii implicați în procesul de înfăptuire al justiției.

Însuși faptul că astăzi, Institutul National al Magistraturii a ales să-și marcheze cei 30 ani de activitate în prezența noastră, a celor patru profesii liberale care activează în domeniul judiciar, denotă deschidere și înțelegerea rolului fiecăruia dintre noi pentru echilibrul sistemului judiciar.

Deși suntem diferiți, ne animă aceleași valori și aceeași dorință de mai bine pentru generațiile care vor veni. Lor vrem să le transmitem că doar împreună putem spera la justiție, căci fără justiție Cetatea se prăbușește. Sau, așa  cum spunea în urmă cu mai bine de 500 ani un mare filozof (Francis Bacon) ”Dacă nu menținem justiția, justiția nu ne va menține pe noi”

La mulți ani, INM, la multi ani, tuturor!

Citeşte mai departe
15:Sep

Speech by Nicoleta Mirela Nastasie, retired judge of Bucharest Tribunal, at the 55th session of UNCITRAL

Speaking on the 25th Anniversary of the UNCITRAL Model Law on Cross-Border Insolvency during the 55th session of the UNCITRAL on 15 July 2022.

Click HERE for the program of the event

Click HERE for a pdf document of the speech

55th session of UNCITRAL (New York, 27 June-15 July 2022)

Recent activities to support the use and adoption of UNCITRAL texts in the area of insolvency law

Nicoleta Mirela Năstasie Retired judge, Bucharest Tribunal, Romania

I feel very privileged and honoured to be given this opportunity to address the 55th Session of UNCITRAL on this Panel. In this address, I would like to share my views as a European civil law judge specialised in insolvency law on some of the difficulties for judicial activity and cross-border cooperation. I will go on to acknowledge the important role of UNCITRAL training programs and mechanisms as main drivers for a more international view in insolvency matters. Finally, I will express my thoughts on how UNCITRAL advocates for the judiciary in general to take a more proactive approach and some prospects for the future.

1.Introduction 

I begin with a fundamental observation: full harmonisation of insolvency law, unification or even approximation does not seem a real possibility. Such unity of vision to be achieved requires significant amount of ideological and practical compromise and substantive legal convergence, difficult to obtain because national legal systems and the domestic policies are far too different.

In the context of the international evolution towards a functional jurisdiction, the essential aspects of the judicial system are the specialisation of judges, speed and fairness of judgements, predictable application of substantive and procedural law. These aspects are part of the general trend towards internationalisation of the judiciary. Businesses worldwide are growing rapidly and becoming globally interconnected. This present-day reality brings to judges new perspectives, major challenges, and the need for confidence in the judicial system as a fundamental element of the relationship between the judiciary and participants in the insolvency proceedings.

I do not believe there are real boundaries between the judiciary in civil law systems and common law jurisdictions in the insolvency field. Therefore, effective cooperation is not only necessary, but also possible, and judges should act creatively to develop it. In my PhD research on cooperation, communication in cross-border insolvency cases, one of the questions was how to promote UNCITRAL soft law instruments in a practical way, taking into consideration the specificity of national legal systems and practices.

2. First, “UNCITRAL-World Bank Group Judicial Capacity-Building Initiative on International Best Practices in the Area of Insolvency Law”, 2021, is a relevant project for members of the judiciary around the world. Judicial training is essential for developing expertise for complex and international cases. At the same time, judges should meet with their counterparts in other jurisdictions, whenever possible, to exchange professional experience and practical insights.

These skills are developed within the UNCITRAL judicial training programme. The plenary session, through the topics established for debates, focuses on solutions useful in daily judicial activity. The other two sections, “Discussion among participating judges based on a case study” and “Discussion in plenary among all participants – exchange of experience” – provides an excellent opportunity to heighten international communication and cooperation among participants.

As a civil law judge with the experience of more than forty international judicial training programs, I can say that this project is special because it brings together and enables communication between judges from common law and civil law systems, allowing them to share experience about national legislation, procedural acts, practical difficulties, as a basis for future collaboration. Judges can get to know each other. In this respect the program can be a mechanism for creating an online international platform for direct judicial communication, developing a network of judges specialised in insolvency matters.

3. Secondly, the first edition of the Digest of Case Law on the UNCITRAL Model Law on Cross-Border Insolvency, 2021, and the Judicial Perspective updated this year promote uniformity in the application of the MLCBI by encouraging judges to consider how the MLCBI has been applied by other courts. As such, they may be helpful in particular to judges from civil law jurisdictions who for various reasons might have had limited exposure to complex cross-border insolvency cases. In the absence of domestic cases and guidelines, civil law courts may look for assistance in the practice of foreign courts. The Digest and the Judicial Perspective are important sources of information for their judicial activity but also for the international promotion of national jurisprudence.

Both publications build on the MLCBI-related case law collected in the Case Law on UNCITRAL Texts (CLOUT) that assist judges by making available decisions of courts and arbitral tribunals interpreting UNCITRAL texts. While the Digest systematizes that case law per article of MLCBI, the Judicial Perspective takes a more pragmatic and practical approach. What does pragmatism mean for the judiciary? I am thinking of a judge who considers each case on its individuality, who is flexible and creative in managing insolvency cases and judicial decisions.

On the other hand, the judiciary’s role is not limited to the adjudication of pending litigations. In appropriate circumstances – such as where the meaning and effect of existing laws are unclear, or laws are in conflict – it may be open to the judiciary to act as lawmakers. In this respect, it is important that judges do not regard themselves as having a limited or parochial role as mere interpreters of the law. They may find authority in that respect in UNCITRAL model laws, the legislative guide and judicial guidance materials that reflect international best practice in the area of insolvency law.

5. Prospects for the future

In practice, however, bringing the UNCITRAL texts in everyday judicial work is a difficult task, as they are not translated into the languages of different states. This is an area where UNCITRAL assistance is particularly needed. I believe that the UNCITRAL Model Laws and Implementation Guides should be translated in national languages in different jurisdictions, accessible online for all interested parties, practitioners, judges. As far as the European Union is concerned, I believe that is possible in collaboration with the European Commission to translate at least some of the UNCITRAL texts and make them available to the public in the EU Member States. In this way, they can be promoted more easily through the national authorities, as, in the case of Romanian judges, the Ministry of Justice or National Institute of Magistracy. This process may be, also, a further step for European legislators to consider the possibility of harmonizing UNCITRAL proposals with the Regulation (EU) 2015/848 on insolvency proceedings.

Let me conclude with the observation that UNCITRAL’s activities are essential for judicial work in insolvency law worldwide, encouraging judges to engage and to actively build a culture of trust and predictability for insolvency law.

I convey my respect and best wishes to each of you.

Citeşte mai departe
10:Iun

Cristina Ienciu-Dragoș, lector INPPI, într-o discuție video despre măsurile legislative luate în domeniul insolvenței în România, Bulgaria și Ungaria (engleză)

INSOL Europe, organizația reprezentativă pentru practicienii în insolvență la nivel european, a organizat o serie de discuții intitulate ”COVID Coffee Breaks”, cu scopul de a prezenta măsurile luate de fiecare stat european în parte pe segmentul insolvenței în contextul pandemiei Covid-19.

Într-un clip legat de legile relevante pentru insolvență din România, Bulgaria și Ungaria, legislația românească a fost prezentată de Cristina Ienciu-Dragoș, lector al Institutului Național de Pregătire a Practicienilor în Insolvență (INPPI).

Discuția poate fi accesară gratuit pe pagina de internet a INSOL Europe, aici (click), sau pe paginile de Facebook ale UNPIR (click) sau INSOL Europe (click).

Citeşte mai departe
05:Iun

CUM A FOST Seminarul online ”Concordatul preventiv - o soluție viabilă și adaptată contextului actual de dificultate al companiilor”

La finalul lunii mai INPPI a organizat un seminar online de pregătire profesională pe tema concordatului preventiv ca instrument viabil și bine adaptat în contextul actual.

Cursul a fost ținut de lectorii Cristina Ienciu-Dragoș și Dan Barbu, practicieni în insolvență, iar participanții au primit 4 puncte de pregătire profesională acreditată INPPI.

”Deși în practică, până astăzi, au fost înregistrate puține dosare de concordat preventiv, s-ar putea ca pentru perioada următoare aceasta să fie o soluție viabilă pentru o mulțime de companii, care astăzi, datorită acestui context pandemic, se confruntă cu dificultăți.

Totodată trebuie să avem în vedere și directiva privind cadrele de restructurare, acea directivă care trebuie implementată de către România până anul viitor în luna iulie, adică la doi ani de la intrarea în vigoare, astfel încât România trebuie să facă pași spre a adapta cadrul legislativ pe care îl avem acum la noile cerințe ale directivei, adică de a asigura mecanisme de avertizare timpurie și proceduri eficiente și efective pentru ca companiile să poată fi restructurate în afara procedurilor de insolvență.

(...)

Procedura de concordat creează o premisă de negociere amiabilă a creanței între debitor și creditorii săi. Astfel, creditorul poate, prin acordul celorlalți creditori, să întocmească o ofertă de concordat, care va fi omologată de către judecătorul sindic, și această ofertă să prevadă inclusiv reduceri de creanță”, a spus Cristina Ienciu-Dragoș în deschiderea cursului.

Citeşte mai departe
02:Iun

CUM A FOST evenimentul ”INSOL Quick Takes: The Judicial Response to Covid-19”

La data de 26 mai 2020 a fost organizat de către INSOL International Webinar-ul  ”INSOL Quick Takes: The Judicial Response to Covid-19”, moderat de dna. judecător Nicoleta Mirela Năstasie, din cadrul Tribunalului București, România.

În calitate de speakeri au participat magistrați cu vastă experiență în domeniul insolvenței transfrontaliere și restructurării preventive, respectiv dl. judecător Martin Glenn, Curtea de Insolvență a Statelor Unite pentru Districtul Sudic al New York-ului, și dl. judecător Aedit Abdullah, Curtea Supremă din Singapore.

Citeşte mai departe
04:Mai

CUM A FOST: Seminarul online INPPI pe tema ”Implicații juridice ale stării de urgență”

Într-un format 100% online, impus de starea de urgență la nivel național, Institutul Național de Pregătire a Practicienilor în Insolvență (INPPI) a organizat alături de partenerii media Universul Juridic un seminar de pregătire profesională care a pus în discuție implicațiile juridice ale stării de urgență în practica insolvenței.

La masa dezbaterii au venit experți din partea Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România (UNPIR), din partea firmei de avocatură Stoica & Asociații, precum și din partea Băncii Comerciale Române (BCR). 

Seminarul, moderat de prof. univ. dr. Valeriu Stoica, i-a avut ca lectori pe av. Stan Tîrnoveanu, prim-vicepreședinte UNPIR, Adrian Florin Predescu, coordonatorul echipei Experți Juridici și Insolvență Retail din cadrul BCR, precum și Cătălina Dicu, Senior Partner, Mihai Stănescu, Managing Associate și Carmen Mureșan, Senior Associate, din partea Stoica & Asociații.

Seminarele online organizate de INPPI sunt un demers legat de pregătirea profesională continuă a practicienilor în insolvență. Ele sunt accesibile contra cost și sunt acreditate INPPIR cu 4 puncte de pregătire profesională.

Câteva extrase din cadrul dezbaterii

”Pandemia înseamnă un pericol la adresa sănătății noastre. Virusul acesta nou care ne amenință creează până la urmă o primejdie pentru sănătatea noastră. Dar pe lângă această primejdie există și alte boli pe care unii dintre noi le-ar putea avea sau le-ar putea dobândi în această perioadă. Altfel spus, ne concentrăm pe pandemie dar s-ar putea să neglijăm alte aspecte care sunt la fel de importante pentru sănătatea noastră.

Tot astfel, când vorbim despre ce se întâmplă în economia românească și în economia globală astăzi, am putea spune că este o amenințare la adresa sănătății economiei, creată de această pandemie. Dar pe lângă această primejdie la adresa sănătății economiei există boli preexistente sau boli care apar. Una dintre aceste boli este starea de criză generată de aspectele legate de insolvență și de faliment. Chiar dacă suntem preocupați de boala globală, de pandemie, nu trebuie să uităm că aceste boli punctuale, particulare, de care suferă anumite entități, anumiți întreprinzători, anumite companii, aceste boli punctuale sunt la fel de importante și nu trebuie să fie uitate, pentru că ele s-ar putea să aibă în final, dacă nu sunt tratate, efecte dintre cele mai grave.

Iată de ce discuția de azi îmbină cele două tipuri de criză. O criză care e generală și care are în vedere o amenințare căreia îi suntem toți supuși, dar pe de altă parte există aceste boli punctuale, aceste vulnerabilități punctuale care nu trebuie să fie neglijate. În acest context, discuția despre efectele stării de urgență din punct de vedere juridic asupra procedurilor de insolvență și de faliment, este foarte importantă”, a spus dl. Valeriu Stoica în deschiderea dezbaterii, adăugând că ”una dintre cele mai dezbătute probleme este legată de ce înseamnă suspendarea procedurilor de insolvență în această perioadă. Aceste proceduri au o dimensiune judiciară și una administrativă. Ce se suspendă în această perioadă?”

Cătălina Dicu

”Aș vrea să începem de la Decretul nr. 195 din 2020, privind instituirea stării de urgență. Scopul acestui act normativ e acela de a combate răspândirea acestui virus. Aceasta a fost motivația pentru care s-a instituit starea de urgență. V-aș ruga să ne aplecăm asupra dispozițiilor art. 42 din acest decret. (...) Din aceste dispoziții legale, observăm că în perioada stării de urgență continuă activitatea de judecată în cauzele de urgență deosebită. (...) Dosarele de insolvență nu figurează printre aceste cauze de urgență deosebită.

Întrebarea care se ridică: suspendăm întreaga procedură de insolvență? Înseamnă că pe această perioadă a stării de urgență nu se mai face absolut niciun act? Suspendăm atât activitatea de judecată cât și componenta administrativă? Opinia mea este categoric NU și mă bazez pe formularea din decret și pe scopul și filosofia suspendării proceselor civile care nu reclamă această urgență deosebită”

Mihai Stănescu

”Distinct de problema suspendării judecății unor cauze, am remarcat că se poate pune și problema măsurii în care termenele prevăzute de Legea Nr. 85/2014 sunt suspendate, iar pentru aceste discuții am plecat de la prevederi ce se regăsesc în decretul de instituire a stării de urgență, cât și în cel de prelungire a acesteia. Mă refer la art. 41 din primul decret și art. 62 din cel de-al doilea, cu conținut similar, respectiv că prescripțiile și termenele de decădere de orice fel nu încep să curgă sau, după caz, se suspendă pe durata stării de urgență. (...) În realitate, majoritatea termenelor prevăzute de Legea nr. 85/2014 nu sunt suspendate, întrucât ele se referă la obligații pe care le au participanții la procedură.”

Stan Tîrnoveanu

”Procedura insolvenței nu înseamnă neapărat numai judecată. Înseamnă și activități economice, înseamnă și informarea din 120 în 120 de zile, există și o informare prezumată a trebui făcută lunar. Deci recomandarea UNPIR este să desfășoare mai departe activitățile. Întâmplător, imediat după ședința de conducere UNPIR din marte am primit telefoane de la colegi potrivit cărora instanțele spuneau că s-a suspendat procedura. A fost o nebuloasă la început.

Carmen Mureșan

”Se poate ca societățile, care oricum se aflau în dificultate financiară, fiind deja în insolvență, să întâmpine și mai multe dificultăți în activitatea lor, având în vedere măsurile luate în această perioadă de către autorități. Deci sunt vulnerabile și există șanse foarte mari să intre chiar în faliment dacă nu se iau anumite măsuri. Din această perspectivă, se poate formula o propunere de modificare a planului de organizare, dar și această modificare trebuie să fie aprobată de adunarea creditorilor, cu respectarea dispozițiilor legale.”  

Adrian Florin Predescu

”Aș insista pe acea suspendare a procedurii, a activității practicienilor în insolvență, pentru că deși UNPIR a oferit clarificări practicienilor în insolvență există practicieni care au suspendat activitatea în cadrul dosarelor. Ne-am trezit cu practicieni care ne-au informat că nu mai fac demersuri, nu au mai publicat rapoarte de activitate, nu au mai întocmit tabele de creanță, nu au mai efectuat demersul evaluării... Practic toate actele procedurale din cadrul unei proceduri de insolvență. La acest moment ne-am întrebat ce se întâmplă cu activitatea debitorului, în special cel care se află în procedura de reorganizare.

(...)

Le-am spus practicienilor care au suspendat activitatea că nu au procedat corect și s-ar putea să prejudicieze nu neapărat creditorii cât foarte mult debitorii”

 

DESPRE SEMINARELE INPPI

Seminarele transmise online se adresează practicienilor în insolvență din toată țara și pot fi vizionate pe calculator, de la birou sau de acasă, în timp real. Urmărind în direct expunerea lectorului, veți avea posibilitatea de a adresa în scris întrebări la care veți primi răspunsuri pe parcursul transmisiunii.

Ulterior, veți avea acces la înregistrarea integrală video și audio.

ATENTIE: Persoanele care au întrebări prealabile transmiterii seminarului video, pentru a primi un răspuns pe parcursul transmisiunii, sunt invitate să trimită aceste întrebări la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Cum mă înscriu la seminar?

Persoanele care nu sunt înregistrate pe site-ul INPPI (care nu au cont și parolă) și care doresc să acceseze seminarele online trebuie să efectueze următorii pași:

- Se accesează butonul Înregistrare amplasat în partea dreaptă sus, din pagina principala a portalului www.inppi.ro;
Se completează toate câmpurile din formularul de înregistrare, respectiv: nume, email, parolă, verificare parolă, număr matricol. La rubrica email se introduce adresa personală de email a persoanei care solicită înscrierea. La rubrica parolă se introduce o parola aleasă de utilizator. Se confirmă parola aleasă de utilizator. La rubrica număr matricol UNPIR se introduce numărul de evidență al practicianului din Tabloul UNPIR (ex 0000) ;
- După completarea câmpurilor sus amintite se dă click pe rubrica înregistrarea utilizator nou;
- Pe adresa de email aleasă de dvs. veți primi un mesaj de confirmare a înregistrării pe site-ul INPPI;
- După primirea mesajului, în vederea autentificării și vizualizării cursului ales, sunt urmați pașii de la pct. II de mai jos.

Persoanele care sunt deja înregistrate pe site și care doresc să acceseze seminarul dorit trebuie să efectueze următorii pași:

- Se achită taxa de participare la seminar și se trimite dovada plății către secretariatul INPPI, la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. Taxa de 150 lei (cost cu TVA), se achită în contul INPPI, deschis la BCR Sucursala Unirea, cod IBAN RO11RNCB0671130993380001, CUI RO31066951. Obligatoriu, în actul de plată, se va preciza data în care se desfășoară seminarul și numele participantului; 
- După verificarea efectuării plății, veți primi mesajul prin care vă este validată plata și totodată vă este comunicată permisiunea de a accesa seminarul online;
- În data și la ora programată, se accesează din partea dreaptă de sus a paginii www.inppi.ro butonul Autentificare și se completează datele din formular, respectiv email și parolă (alese de dvs); 
- Se dă click pe butonul autentificare și se vizualizează seminarul folosind link-ul corespunzător, conform instrucțiunilor primite în mesajul de confirmare a plății.

ATENȚIE: Suma de 150 de lei reprezintă taxa pentru accesul la seminarele online live. Aceeași taxă se percepe și pentru oricare dintre înregistrările edițiilor anterioare.

Pentru înregistrare utilizator nou – click aici.

Dacă ești înregistrat deja, pentru autentificare – click aici.

Citeşte mai departe
14:Feb

Asaltul asupra insolvenței

Autor: Prof. Univ. Dr. Bufan Radu

Click aici pentru a accesa materialul în format pdf

Situația de fapt

  • De când deficitul bugetar trebuie să se încadreze în anumite limite, conform reglementarilor UE, orice executiv (Guvernul) și uneori și legislativul se află sub presiunea nevoii de găsi bani care să permită încadrarea în limitele stabilite
  • “NU E BANI !” (ministrul de finanțe post decembrist)
  • În România, atât gradul de conformare fiscală voluntară cât și gradul de colectare al impozitelor sunt mult sub nivelul statelor dezvoltate
  • În acest context, măsurile și acțiunile propuse de ANAF sunt adoptate ca posibile soluții la nevoia de a strânge banii necesari, Guvernul și Parlamentul devenind “prizonierii” cerințelor exprimate de ANAF
  • Una din soluțiile preferate: identificarea lacunelor de reglementare (închiderea supapelor de evitare a impozitării) și modificarea doctrinei administrative, nu a dispozițiilor legale 
Citeşte mai departe
03:Dec

CUM A FOST: Conferința Regională de Insolvență - Iași

INPPI, în parteneriat cu INM, a organizat ”Conferința Regională de Insolvență Iași”, la finalul lunii noiembrie.

Conferința a fost găzduită de Universitatea A.I. Cuza și a fost deschisă de prof. univ. dr. Tudorel Toader, rectorul Universității A.I.Cuza, Simona Miloș – președinte INPPI; Nicoleta Țăndăreanu, formator INM, Ioana Moisescu – președinte Filiala UNPIR Iași și lector. univ. dr.  Gavrilescu Cristina – avocat

”N-am îndoială asupra faptului că astăzi va fi o dezbatere foarte consistentă și spun asta pornind de la mai multe considerente, printre care și structura dvs. a participanților, profesioniști ai dreptului, practicieni, implicați în aplicarea normelor specifice”, a declarat Tudorel Toader, rectorul Universității A.I.Cuza.

Citeşte mai departe
26:Noi

FOTO Seminarul de pregătire profesională de la Călimănești

UNPIR Filiala Gorj-Vâlcea a organizat seminarul de pregătire profesională ”Insolvența încotro?”, în perioada 22 - 24 noiembrie 2019.

Printre vorbitori s-au numărat dna. av. Simona Miloș, președinte INPPI, dl. av. Stan Tîrnoveanu, prim-vicepreședinte UNPIR, dl. Cornel Ionașcu, președinte al Instanței Superioare de Disciplină UNPIR și lectorii INPPI: dl. prof. univ. dr. Augustin Fuerea, dna. av. Cristina Ienciu, dl. Adrian Clopotari, și dna. Nistor Adriana Violeta.

 

Seminarul de pregătire profesională ”Insolvența încotro?” organizat în perioada 22 - 24 noiembrie 2019 de UNPIR Filiala Gorj-Vâlcea Seminarul de pregătire profesională ”Insolvența încotro?” organizat în perioada 22 - 24 noiembrie 2019 de UNPIR Filiala Gorj-Vâlcea Seminarul de pregătire profesională ”Insolvența încotro?” organizat în perioada 22 - 24 noiembrie 2019 de UNPIR Filiala Gorj-Vâlcea Seminarul de pregătire profesională ”Insolvența încotro?” organizat în perioada 22 - 24 noiembrie 2019 de UNPIR Filiala Gorj-Vâlcea Seminarul de pregătire profesională ”Insolvența încotro?” organizat în perioada 22 - 24 noiembrie 2019 de UNPIR Filiala Gorj-Vâlcea Seminarul de pregătire profesională ”Insolvența încotro?” organizat în perioada 22 - 24 noiembrie 2019 de UNPIR Filiala Gorj-Vâlcea Seminarul de pregătire profesională ”Insolvența încotro?” organizat în perioada 22 - 24 noiembrie 2019 de UNPIR Filiala Gorj-Vâlcea Seminarul de pregătire profesională ”Insolvența încotro?” organizat în perioada 22 - 24 noiembrie 2019 de UNPIR Filiala Gorj-Vâlcea Seminarul de pregătire profesională ”Insolvența încotro?” organizat în perioada 22 - 24 noiembrie 2019 de UNPIR Filiala Gorj-Vâlcea Seminarul de pregătire profesională ”Insolvența încotro?” organizat în perioada 22 - 24 noiembrie 2019 de UNPIR Filiala Gorj-Vâlcea Seminarul de pregătire profesională ”Insolvența încotro?” organizat în perioada 22 - 24 noiembrie 2019 de UNPIR Filiala Gorj-Vâlcea Seminarul de pregătire profesională ”Insolvența încotro?” organizat în perioada 22 - 24 noiembrie 2019 de UNPIR Filiala Gorj-Vâlcea Seminarul de pregătire profesională ”Insolvența încotro?” organizat în perioada 22 - 24 noiembrie 2019 de UNPIR Filiala Gorj-Vâlcea Seminarul de pregătire profesională ”Insolvența încotro?” organizat în perioada 22 - 24 noiembrie 2019 de UNPIR Filiala Gorj-Vâlcea Seminarul de pregătire profesională ”Insolvența încotro?” organizat în perioada 22 - 24 noiembrie 2019 de UNPIR Filiala Gorj-Vâlcea Seminarul de pregătire profesională ”Insolvența încotro?” organizat în perioada 22 - 24 noiembrie 2019 de UNPIR Filiala Gorj-Vâlcea Seminarul de pregătire profesională ”Insolvența încotro?” organizat în perioada 22 - 24 noiembrie 2019 de UNPIR Filiala Gorj-Vâlcea Seminarul de pregătire profesională ”Insolvența încotro?” organizat în perioada 22 - 24 noiembrie 2019 de UNPIR Filiala Gorj-Vâlcea Seminarul de pregătire profesională ”Insolvența încotro?” organizat în perioada 22 - 24 noiembrie 2019 de UNPIR Filiala Gorj-Vâlcea
Citeşte mai departe
08:Oct

Probleme și dezbateri pe marginea impactului și a modalităților de transpunere a Directivei privind cadrele de restructurare

Simona Maria Miloș si Andreea Deli Diaconescu - Probleme și dezbateri pe marginea impactului și a modalităților de transpunere a Directivei privind cadrele de restructurare

Copenhaga, Forumul Academic ”Harmonisation of Insolvency and Restructuring Laws in the EU”

Av. Simona Maria Miloș

Av. Dr. Andreea Deli Diaconescu

În perioada 25-27 septembrie a.c., Copenhaga a găzduit Forumul Academic din cadrul Insol Europe, la care au participat reprezentanți ai mediului academic, profesori universitari, judecători, avocați specializați în insolvență, dar și tineri docoranzi de la reputate universități internaționale.

Citeşte mai departe
20:Noi

Interviu cu Simona Miloş, preşedintele INPPI

La câteva zile după Conferința de lansare a raportului de evaluare elaborat de BERD privind reglementarea profesiei de practician în insolvență, Simona Miloș, Președinte INPPI, a discutat în detaliu despre rezultatele acestui raport și despre lucrurile dezbătute în cadrul conferinței. Mai jos, interviul realizat de către ziarul Bursa:

Citeşte mai departe
11:Noi

România este pe primul loc în ceea ce privește gradul de dezvoltare al profesiei de practician în insolvență dintre cele 27 de țări evaluate, potrivit unui studiu comparativ al BERD

România este pe primul loc în ceea ce privește gradul de dezvoltare al profesiei de practician în insolvență dintre cele 27 de țări evaluate, potrivit unui studiu comparativ al BERD

Zilele trecute, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) a găzduit, la Londra, Conferința de lansare a raportului de evaluare elaborat pe parcursul a doi ani de studii comparative și analize a legislației insolvenței privind reglementarea profesiei de practician în insolvență în 27 de țări în care care BERD acordă asistență.

La această conferință au participat personalități în domeniu, reprezentanți ai instituțiilor și autorităților publice și reprezentanți ai mediului academic din țările evaluate, inclusiv România. La invitația organizatorilor, România a fost reprezentată de doi delegați: Președintele Institutului Național de Pregătire al Practicienilor în Insolvență (INPPI) – av. Simona Maria Miloș și av. Andreea Deli – membru al Consiliului Științific al INPPI, care au avut și calitatea de lectori în cadrul conferinței, prezentând aspecte relevante ale profesiei de practician în insolvență din țara noastră.
Alături de acestea, în cadrul conferinței au fost invitați să ia cuvântul Președintele INSOL International - James H.M. Sprayregen, Directorul Executiv al R3 - Graham Rumney, precum și reprezentanți din Marea Britanie, Franța, Germania, Ucraina, Ungaria, Letonia și Bulgaria.

Unul dintre momentele cheie ale conferinței a fost prezentarea, de către reprezentanți ai BERD, precum și ai Băncii Mondiale și ai FMI, a rezultatelor acestor evaluări, care au analizat rolul practicianului în insolvență precum și al instanțelor de specialitate în finalizarea cu succes a procedurilor de insolvență și de prevenire a insolvenței. Totodată, în cadrul lucrărilor conferinței, oficialii BERD au făcut publice rezultatele evaluării comparative efectuate în perioada 2013-2014 în cele 27 de țări evaluate.

Potrivit acestui studiu, România a obținut cel mai mare procentaj, pe toate categoriile analizate, respectiv: licențierea și înregistrarea formelor de exercitare a profesiei (100%), modalitățile de reglementare, supervizare și disciplină (94%), formare profesională inițială și continuă (95%), sistemul de desemnare a practicianului în cadrul procedurilor (100%), calitatea și etica profesională (81%), competențele și atribuțiile legale (83%) și sistemul de remunerare (81%).

Acest procentaj plasează România pe primul loc în ceea ce privește gradul de dezvoltare al profesiei de practician în insolvență în rândul țărilor evaluate, devansând, astfel, țări precum: Polonia, Ungaria, Croația, Rusia, Lituania, Estonia, Letonia, Slovacia, Slovenia etc.

Astfel, s-a apreciat că România a dezvoltat un cadru juridic solid și funcțional pentru profesia de practician în insolvență, acoperind elementele cheie ale profesiei. Mici recomandări care ar putea îmbunătăți și mai mult performanța și dezvoltarea profesiei de practician în insolvență includ introducerea de criterii profesionale pentru desemnarea practicianului în insolvență de către instanță, încurajarea procedurilor de prevenire a insolvenței precum și îndrumări cu privire la modul de gestionare a averii debitorului și valorificarea eficientă a activelor în procedură, se arată în raportul de țară al BERD.

“Este un rezultat onorant pentru România, de recunoaștere a eforturilor tuturor părților implicate în procedura insolvenței, de a reglementa această profesie, de a asigura formarea profesională continuă a practicienilor și nu în ultimul rând, de recunoaștere, la un nivel atât de înalt, a conținutului noului act normativ în materia insolvenței- un factor extrem de important pentru mediul economic si financiar. Faptul că avem o lege modernă și echilibrată, precum și o tradiție de peste 15 ani în gestionarea procedurilor de insolvență, ne-a propulsat pe primul loc în topul BERD dar, totodată, ne obligă să confirmăm și în activitatea practică, printr-o conduită adecvată, standardele recunoscute ale cadrului legislativ”, a declarat Simona Miloș - Președinte, Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență (INPPI) și reprezentantul delegației României la seminarul BERD.

-// -

Despre INPPI:

Înființat în decembrie 2012, Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență (INPPI) este organizat și funcționează sub autoritatea Adunării Reprezentanţilor Permanenţi ai Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România (UNPIR) şi Consiliului Naţional de Conducere al Uniunii, iar prin acțiunile pe care le organizează se adresează tuturor practicienilor în insolvență, stagiari sau definitivi, indiferent de nivelul la care se află în carieră.

-// -

Pentru informații suplimentare vă rugăm să o contactați pe Anca Rancea – PR Consultant al INPPI la adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau la numărul de telefon: 0751.751.438

1411_Insolvency_Forum_015
1411_Insolvency_Forum_007
1411_Insolvency_Forum_049
1411_Insolvency_Forum_039
1411_Insolvency_Forum_033
1411_Insolvency_Forum_074
Masa Rotunda
1411_Insolvency_Forum_009
1411_Insolvency_Forum_035
1411_Insolvency_Forum_059
1411_Insolvency_Forum_027
1411_Insolvency_Forum_017
1411_Insolvency_Forum_045
Andreea Deli_Graham Rumney_Simona Milos
1411_Insolvency_Forum_062
1411_Insolvency_Forum_021
01/16 
       
Citeşte mai departe
24:Oct

Doamnele avocaturii româneşti, premiate în cadrul Galei Lady Lawyer

Legal Magazin Events a organizat prima ediţie a Galei Lady Lawyer, pe 24 octombrie 2014, la Hotel Howard Johnson din Bucureşti. Gala Lady Lawyer a reprezentat o premieră pe plan național şi a celebrat doamnele avocat care au reuşit să se impună de-a lungul timpului în această profesie, să evidenţieze cariere de succes, dar şi să reliefeze faptul că, în România, femeile sunt o adevarată forţă în avocatură.

Cuvântul de deschidere a fost transmis de av. Ion Ilie-Iordăchescu, Decanul Baroului Bucureşti. De asemenea, evenimentul a fost deschis de o masă rotundă la care au participat doamnele Simona Miloș, Partener, Stănescu Miloș Dumitru și Asociații, Anda Todor, Managing Partner, Dentons şi Mirela Iovu, Vicepreşedinte al CEC Bank.

Prima sesiune de premiere

În prima sesiune de premiere au fost decernate Premiile pentru Excelenţă în Dezvoltarea Profesiei de Avocat la Categoria Companii doamnei Elena Mangu Iacob, Legal Manager, Coca-Cola HBC Romania, doamnei Cătălina Iancu, Head of Legal & Compliance, Kaufland România şi doamnei Luiza Tomescu – Dinu, Directorul Departamentului Juridic, OMV Petrom. La Categoria Instituţii Bancare au fost premiate doamnele Mirela Iovu, Vicepreşedinte al CEC Bank şi Anca Piperea, Directorul Direcţiei Juridice, UniCredit Țiriac Bank. La categoria Marile Oraşe au fost premiate pentru Excelenţă în Dezvoltarea Profesiei de Avocat doamnele: Carmen Popa, Managing Partner, Tumbăr, Cega & Popa, Craiova, Ioana Hațegan, Managing Partner, Hațegan Law Office, Timișoara, Luiza Budușan, Fondator & Coordonator, Budușan și Asociații, Cluj-Napoca şi Cristina Gheorghe, Avocat Partener, Gheorghe & Gheorghe.

Premiile în funcţie de ariile de expertiză au fost deschise cu Premiul pentru Excelenţă în Dezvoltarea Profesiei de Avocat, categoria Drept Medical, acordat doamnei Raluca Simion, Managing Partner, Cabinet Raluca Simion. La categoria Curtea Europeană a Drepturilor Omului a fost premiată doamna Diana Dragomir, Fondator, Diana Dragomir & Partners, iar la categoria Dreptul Proprietăţii Intelectuale a fost premiată doamna Andra Mușatescu, Managing Partner, Andra Muşatescu Law & Industrial Property Offices. La categoria Dreptul Penal al Afacerilor au fost premiate doamnele Angelica Enache, Avocat Partener, Bogasiu & Asociații şi doamna Corina Popescu, Avocat Partener, Cabinet Corina Popescu, iar Premiul pentru Excelenţă în Dezvoltarea Profesiei de Avocat, la categoria Dreptul Muncii, s-a acordat doamnei Magda Volonciu, Managing Partner, Magda Volonciu & Asociații.

Prima sesiune de premiere s-a încheiat cu un concert acustic al trupei Sarmalele Reci.

A doua sesiune de premiere

Cea de-a doua sesiune de premiere a fost deschisă cu Premiul pentru Excelenţă în Dezvoltarea Profesiei de Practician în Insolvenţă la categoria Insolvenţă & Restructurare acordat doamnei Andreea Cionca-Anghelof, Asociat Coordonator, CITR. La aceeaşi categorie a fost premiată şi doamna Simona Miloș, Partener, Stănescu Miloș Dumitru și Asociații. Premiul pentru Excelenţă în Dezvoltarea Profesiei de Avocat la categoria Taxe și Fiscalitate s-a acordat doamnei Anca Grigorescu, Partener, bpv Grigorescu Ștefănică, iar la categoria Real Estate au fost premiate doamnele Dana Gruia Dufaut, Managing Partner, Cabinet de Avocat Gruia Dufaut şi doamna Raluca Năstase, Partner, Biriș Goran. Premiul pentru Excelenţă în Dezvoltarea Profesiei de Avocat la categoria PPP/Achiziții Publice/Infrastructură a fost acordat doamnei Daniela Nemoianu, Managing Partner, NTMO Attorneys at Law (KPMG) şi doamnei Alina Lefter Partner, Dragomir & Asociații. La categoria Litigii a fost premiată doamna Ioana Hrisafi-Josan, Partner, Țuca Zbârcea și Asociații, iar la categoria Arbitraj național și internațional a fost premiată doamna Alina Cobuz, Managing Partner, Cobuz & Asociații.

De asemenea, la categoria Financiar-Bancar & Piața de Capital au fost premiate doamnele Narcisa Oprea, Partner, Schoenherr şi Silvana Ivan, Partner, Țuca Zbârcea & Asociații. La categoria Fuziuni și achiziţii/Drept comercial și societar au fost premiate doamnele Nadia Badea, Partner, Clifford Chance Badea şi Anda Todor, Managing Partner, Dentons. La categoria Dreptul Concurenței au fost premiate doamnele Raluca Vasilache, Partner, Țuca Zbârcea și Asociații şi Manuela Guia, Partener, D&B David și Baias. La categoria Ajutor de Stat, Premiul pentru Excelenţă în Dezvoltarea Profesiei de Avocat a fost câştigat de doamna Rusandra Sandu, Avocat Partener, Noerr, iar la categoria Energie și resurse naturale au fost premiate doamnele Ioana Racoți, Partner Senior, Zamfirescu Racoți & Partners şi Miruna Suciu, Partner, Mușat și Asociații.

Categoria premiilor speciale a fost deschisă cu Premiul pentru Start-Up, premiu care a fost acordat doamnei Roxana Mușoi, Partner, Rădulescu & Muşoi. Premiul pentru cea mai dinamică campanie de Rebranding în 2014 s-a acordat doamnei Roxana Lupu, Managing Partner, Lupu & Partners, iar cel pentru Excelență în Antreprenoriat, doamnei Mona Mușat, Managing Partner, Mușat & Asociații. Premiile pentru Excelenţă în Management au fost acordate doamnelor: Irina Stănculescu, Avocat Asociat, Mușetescu, Stănculescu & Asociații, Crenguţa Leaua, Managing Partner, Leaua și Asociaţii şi Cristiana Irinel Stoica, Partener Fondator, Stoica și Asociații.

Prima ediţie a Galei Lady Lawyer a fost încheiată cu un concert al formaţiei Sarmalele Reci.

Membrii juriului au fost: Mihai Acsinte, Chief Legal Officer, Grupul Renault România, Flavius Baias, Decanul Facultății de Drept, Universitatea București, Daniel Grigoroiu-Norocel, Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi Director General, Romtehnica, Daniela Lulache, Director General, Nuclearelectrica, Silvia Claudia Mihalcea, Director General, Oficiul Național al Registrului Comerțului şi Roxana Wring, Președintele Asociației ProDoMo.

Sponsorii evenimentului au fost: Distileriile Alexandrion, Asclepimed, ContaRădulescu, isoLEX, Ciocolateria Leonidas, MagazinRobe, OCTAVIAN dulce de România.

Gala Lady Lawyer s-a bucurat de sprijinul Baroului Bucureşti.

Partenerii media au fost: BURSA, Focus Energetic, Calendar Evenimente, CH Beck, Juridice, Avocatura.com, Risco, Indaco, The Diplomat, Wolters Kluwer, MediereNet.

Evenimentul a avut şi o misiune socială, 10% din încasări fiind donate pentru sprijinirea Asociaţiei Stop Autismului. Mai multe informaţii puteţi găsi pe site-ul evenimentului: http://galaladylawyer.ro/.

DSC_6486
DSC_6284
DSC_6475
DSC_6472
DSC_6480
DSC_6268
1/6 
       
Citeşte mai departe
03:Iun

Noua lege a insolvenței din România este una sofisticată

Ministerul Justiției, Comisia Juridică, de disciplină și imunitate a Camerei Deputaților și Banca Mondială au organizat, la finalul săptămânii trecute, un eveniment de diseminare a raportului privind respectarea standardelor și codurilor în cadrul procedurii insolvenței în România, precum și a regimului dintre creditor și debitor. Evenimentul s-a desfășurat la Palatul Parlamentului și a reunit reprezentanți ai consorțiului care a elaborat noua Lege a Insolvenței, reprezentanți ai INPPI și UNPIR, precum și judecători, practicieni în insolvență, avocați, contabili, bancheri, membri ai Parlamentului și oficiali din ministerele de resort din România.

Raportul privind procedura Insolvenței în România a fost predat autorităților române în aprilie 2014 și multe dintre recomandările care au fost partajate cu autoritățile de la stadiul de proiect, au fost luate în considerare în noua lege privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență adoptată recent de către Parlamentul României. Drept urmare, evenimentul s-a concentrat pe progresele înregistrate de România în domeniul insolvenței și regimul drepturilor creditorilor și ale debitorilor.

Deasemenea, participanții au discutat problemele care ar putea necesita o monitorizare sau reforme suplimentare pentru a îmbunătăți eficiența procesului insolvenței și a regimului privind drepturile creditorilor și au identificat noile evoluții internaționale relevante pentru cadrul de insolvență din România.

“Raportul de evaluare a procedurii insolvenței și a regimului creditor-debitor în România, care este prezentat astăzi, a fost inițiat ca un proiect de asistență tehnică finanțat de Banca Mondială pentru Ministerul Justiției. Am comparat legea insolvenței și regimul creditor - debitor din România cu cele mai bune practici internaționale și am făcut o evaluare a legislației interne cu privire la legea insolvenței elaborate de către consorțiul câștigător al proiectului Codul Insolvenței. Ambele analize au fost premisele pentru o reformă sănătoasă a legislației insolvenței.", a declarat Elisabetta Capannelli, Manager de țară al Băncii Mondiale pentru România.

La rândul său, d-na Ana-Irina Șarcane, liderul echipei de redactare a Codului Insolvenței și membru în Consiliul Științific al INPPI, a afirmat că: “Principiile Băncii Mondiale au fost principala sursă de inspirație la redactarea codului, acestea fiind unanim recunoscute ca reprezentând cea mai echitabilă și judicioasă abordare atât pentru creditori cât și pentru debitori.“

„Personal, mă bucur că am avut ocazia de a fi parte dintr-o echipă extraordinară și de a lucra într-un proiect cu atât de multe provocări. Ne onorează aprecierile și recunoașterea eforturilor consorțiului de către reprezentanții Băncii Mondiale. Dezbaterile au fost aprinse pe baza acestui subiect, dar au dus la o lege echilibrată, care răspunde în mare măsură așteptărilor tuturor celor implicați în astfel de proceduri - debitori, creditori bancari, bugetari sau furnizori de utilități.” a declarat av. Simona Maria Miloș, Președinte al INPPI.

“Noua lege a insolvenței din România este una sofisticată la nivelul legislației europene.” - a conchis Judge Leif M. Clark - World Bank.

-// -

Despre INPPI:

Înființat în decembrie 2012, Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență (INPPI) este organizat și funcționează sub autoritatea Adunării Reprezentanţilor Permanenţi ai Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România (UNPIR) şi Consiliului Naţional de Conducere al Uniunii, iar prin acțiunile pe care le organizează se adresează tuturor practicienilor în insolvență, stagiari sau definitivi, indiferent de nivelul la care se află în carieră.

-// -

Pentru informații suplimentare vă rugăm să o contactați pe Anca Rancea – PR Consultant al INPPI la adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau la numărul de telefon: 0751.751.438.

INPPI_Eveniment WB_mai 2014_1
INPPI_Eveniment WB_mai 2014_3
INPPI_Eveniment WB_mai 2014_2
1/3 
       
Citeşte mai departe
31:Mar

“Tax and Law”, ediția a 13-a

31 martie 2014, Hotel Pullman - Bucureşti

Eveniment organizat de Revista Business Review cu sprijinul I.N.P.P.I.

Acreditare INPPI: 4 ore de pregătire profesională

Luni, 31 martie, va avea loc cea de-a 13-a ediţie a evenimentului “Tax and Law” organizat de Revista Business Review cu sprijinul I.N.P.P.I.

În fiecare an, acest forum atrage un număr de peste 100 de participanţi interesaţi să afle ce soluţii propun experţi din domeniul fiscal şi domeniul juridic pentru rezolvarea principalelor probleme ridicate de mediul de afaceri autohton sau de reprezentanţi ai companiilor ce-şi desfăşoara activitatea în România.

Dintre subiectele pe teme de insolvenţă propuse spre dezbatere putem aminti:
• Principiul retroactivităţii în Noul Cod al Insolvenţei;
• Reglementările privind insolvenţa în audiovizual;
• Managementul reorganizării în procedura de insolvenţă;
• Entitatea public-creditor în procedura de insolvenţă;
• Aspectele legislative şi fiscale ale falimentului.

O secţiune importantă va fi dedicată ultimelor modificări aduse Codului Fiscal şi implicaţiile acestora.

Mai multe detalii despre speakerii invitați în cadrul evenimentului, programul complet și modalitatea de înscriere puteti găsi la această adresă.

Evenimentul este acreditat de I.N.P.P.I. cu 4 ore de pregătire profesională.

Membrii U.N.P.I.R beneficiază de un discount special de 10%, completând codul „INPPI2014” în formularul de înscriere.

Descarcă ataşamente:
Citeşte mai departe
27:Feb

Conferința „Back in business vs Purgatoriul Falimentului”- Ediţia a II-a, 27 februarie 2014

Joi, 27 februarie 2014, la Hotel Marshal Garden din Bucureşti a avut loc cea de-a II-a editie a Conferinţei „Back in business vs Purgatoriul Falimentului”, eveniment organizat de Legal Magazin – Revista profesiilor liberale în parteneriat cu Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență (I.N.P.P.I.)

Pe agenda dezbaterilor s-au aflat teme de interes pentru practicienii în insolvenţă:

• tendinţe pe piaţa insolvenţei din România în 2014;
• impactul Codului Insolvenţei asupra mediului de afaceri;
• insolvenţa grupurilor de societăţi – reglementată în premieră în România;
• impactul noilor Coduri, Penal şi de Procedură Penală, asupra procedurilor de insolvenţă;
• aspecte privind tranzacţiile în insolvenţă;
• restructurări reuşite – studii de caz.

Prezent la lucrările conferinţei, deputatul Aurelian Ionescu - membru în Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi a Camerei Deputaţilor a menţionat faptul ca, în acest moment, în forul parlamentar sunt în discuţie cinci proiecte de lege care vizează insolvenţa. Începand cu 10 martie, unul dintre aceste proiecte şi anume cel care se referă la falimentul personal va intra în dezbaterea uneia dintre subcomisiile Comisiei Juridice.

Referindu-se la proiectul Codului Insolvenţei, deputatul Aurelian Ionescu a precizat că, dacă se va hotărî dezbaterea în procedură de urgenţă, legea ar putea ajunge la votul final în termen de o lună.

Florin Şandor - Consilier în cadrul Direcţiei juridice a Băncii Naţionale a României a ţinut să precizeze că legea actuală a insolvenţei nu a ajutat prea mult mediul de afaceri. Incidenţele de plată ale firmelor aflate în insolvenţă reprezintă un procent de 65% din totalul incidenţelor de plată, iar firmele insolvente deţin un procent de 34% (36 miliarde de lei) din volumul plăţilor restante, a menţionat reprezentantul Bancii Nationale, precizand si că doar 3% din firmele aflate în insolvenţă îşi duc la bun sfârşit obligaţiile ce le revin în cadrul procedurii.

La acest eveniment, Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență a fost reprezentat de Simona Miloş - Preşedintele INPPI, Ana-Irina Şarcane, Andreea Deli-Diaconescu şi Gheorghe Piperea, membri in Consiliul Ştiinţific al INPPI.

În prezentarea sa, Simona Miloş a abordat, din punct de vedere istoric, percepţia opiniei publice faţă de insolvenţă, vorbind despre modul cum evoluat procedura de insolvenţă (în dreptul roman, în dreptul Evului Mediu şi în legislaţia franceză).

Preşedintele INNPI a mai vorbit despre modificările pe care specialiştii Institutului le-au transmis Parlamentului pentru adoptarea unei legi a insolvenţei cu adevărat moderne şi care să mulţumească toţi factorii implicaţi în procedură.

Citand date dintr-un studiu al Uniunii Europene asupra insolvenţelor din ţările membre (inclusiv România), Simona Miloş a reamintit faptul ca doar un număr de 4-6% din numărul total al procedurilor intrate în insolvenţă sunt de natură frauduloasă. Conform aceluiaşi studiu, în România, procedurile de insolvenţă durează, în medie, 3,3 ani.

Ana-Irina Şarcane a prezentat principii şi definiţii din Codul Insolvenţei, iar Andreea Deli Diaconescu a vorbit despre creanţe garantate versus creanţe negarantate.

Gheorghe Piperea a menţionat acele prevederi din legislaţie care permit ca persoanele care au falimentat voit o societate comercială să fie decăzute din unele drepturi cum ar fi acela de a fi acţionari majoritari la alte societăţi sau administratori de societăţi.

Evenimentul a fost acreditat de INPPI cu 4 ore de pregătire profesională.

Citeşte mai departe
20:Feb

Conferința Codul Insolvenței, 20 februarie 2014

Ziarul BURSA, în parteneriat cu Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență (I.N.P.P.I.) a organizat conferinţa „Codul Insolvenţei”, eveniment dedicat domeniului insolvenţei şi implicaţiilor noului cod asupra mediului de afaceri din România.

Evenimentul desfăşurat în data de 20 februarie 2014 la Hotel Pullman, World Trade Center Bucharest a reunit practicieni în insolvenţă, avocaţi, mediatori, reprezentanţi ai autoritaţilor şi ai mediului de afaceri, fiind prima colaborare de acest tip dintre INPPI şi Ziarul Bursa.

Prezent la eveniment, Florin Moţiu, Consilier al Ministrului Justiţiei a precizat că Senatul a luat în considerare propunerile de eliminare a unor prevederi din proiectul Codului Insolvenţei. Două dintre cele mai controversate articole sunt cele care prevăd reducerea perioadei de reorganizare şi executarea creanţelor în procedura de insolvenţă. Potrivit domnului Moţiu, senatorii au eliminat deja unul dintre aceste două puncte, urmând ca şi cel de-al doilea să fie scos din proiect. Reprezentantul Ministerului Justiţiei a estimat că proiectul Codului Insolvenţei va trece de Senat în cursul săptămânii viitoare, urmând să meargă, în procedură de urgenţă, în Camera Deputaţilor, iar în luna aprilie să fie aprobat în plenul Parlamentului.

Cristian Pârvan, secretar general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR) a ţinut să precizeze că “intrarea în insolvenţă nu este o stratagemă ascunsă a oamenilor de afaceri” şi a exprimat ingrijorarea mediului de afaceri privind numărul în creştere al insolvenţelor faţă de anul trecut, datorită problemelor cu care se confruntă societăţile economice.

Cristina Gociu, director general în cadrul Autoritaţii pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS) a menţionat că printre priorităţile AAAS din această perioadă se numără recuperarea de creanţe şi continuarea privatizărilor, susţinerea societăţilor în dificultate şi obţinerea certificatelor de atestare a drepturilor de proprietate asupra terenurilor. "Începând din 2014, procedura insolvenţei urmează să fie o modalitate prin care AAAS urmăreşte în primul rând performanţa economică şi evitarea falimentului. Astfel, toate părţile implicate în insolvenţă trebuie să colaboreze pentru restructurarea cu succes a companiilor."

Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență a fost reprezentat de presedintele INPPI Simona Miloș, dar şi de Gheorghe Piperea, membru al Consiliului Ştiinţific al INPPI.

In prezentarea sa pe tema “Creanţele garantate vs Creanţele negarantate - Cine câstigă, cine pierde?”, Simona Milos, care, de altfel, a fost implicată şi în elaborarea noului cod al insolvenţei, a subliniat faptul că acesta va accelera procedurile de faliment, dacă nu va fi eliminată prevederea potrivit căreia creanţele curente pot fi executate în insolvenţă.

Deasemenea, unul dintre subiectele dezbatute cu mare interes a fost fost falimentul persoanelor fizice, care, în opinia tuturor celor prezenţi la eveniment, ar trebui reglementat. "Cele care pierd în primul rând din acest lucru sunt instituţiile bancare. Falimentul personal este o situaţie de blocaj maxim pentru bănci, care, până la rezolvarea situaţiei, trebuie să-şi creeze provizioane, iar acestea cântăresc din ce în ce mai mult în bilanţul băncilor. În momentul în care se trece la faliment, pierderile pot fi scoase din bilanţul instituţiilor de credit. În ceea ce priveşte persoanele fizice în cauză, în momentul declarării falimentului, li se permite să redevină cetăţeni normali, acum fiind o pierdere pentru economie şi pentru bănci, atrăgând şi consecinţe catastrofale pe plan social şi personal." - Gheorghe Piperea, membru al Consiliului Științific al INPPI.

Evenimentul a fost acreditat de INPPI cu 4 ore de pregătire profesională.

Vă așteptăm alături de noi la următorul eveniment din data de 27.02.2014 - Conferința „Back in business vs Purgatoriul Falimentului”- Ediţia a II-a, organizată de Legal Magazin – Revista profesiilor liberale, în parteneriat cu INPPI!

Bursa_Conferinta Insolventa_3
Bursa_Conferinta Insolventa_2
Bursa_Conferinta Insolventa_4
Bursa_Conferinta Insolventa_1
1/4 
       
Citeşte mai departe
13:Feb

Conferinţa “Noul cod al insolvenţei. Soluţia pentru mediul de business de azi?”, 13 februarie 2014, sediul B.N.R.

Ministerul Justiției, în parteneriat cu Ziarul Financiar, Banca Naţională a României a organizat, cu susţinerea INPPI, Conferinţa “Noul cod al insolvenţei. Soluţia pentru mediul de business de azi?”, primul eveniment de anvergură dedicat domeniului insolvenței, din acest an.

Desfășurat joi, 13 februarie 2014, la sediul B.N.R. , evenimentul a adus alături reprezentanţi ai autorităţilor şi ai companiilor, judecători, procurori, magistraţi, avocaţi, bancheri şi antreprenori - toți interesați de noul cod al insolvenţei şi termenul la care ar putea intra în vigoare noua legislaţie.

Conferința s-a bucurat de participarea Ministrului Justiției, Robert Cazanciuc, care a subliniat importanța pe care dezbaterea publică o are în îmbunătățirea oricărui act normativ, scopul final fiind crearea unei legi care să răspundă nevoilor societății și care să se bucure de încrederea cetățenilor.

Banca Națională a României, gazdă a evenimentului a fost reprezentată de Viceguvernatorul Bogdan Olteanu, iar din partea Parlamentului României a participat Președintele Comisiei juridice, de disciplină și imunități a Camerei Deputaților, Liviu-Bogdan Ciucă.
Din partea INPPI au susținut prezentări Simona Miloș, președinte INPPI și Ana-Irina Șarcane, membră a Consiliului Științific al Institutului.

Dintre subiectele supuse atenției auditoriului:
• “Codul Insolvenţei - codificare sau schimbare fundamentală a actualelor reglementări? Explicaţii privind obiectivele urmărite de Proiectul Codului Insolvenței.” - Sorin David, Managing Partner, D&B David și Baias;
• “Ce aduce nou codul insolvenței în privința disciplinei debitorilor? Abordare istorică: agresivitate vs. permisivitate.” - Simona Miloș, Președinte INPPI;
• “Codul Insolvenței - noutăți conceptuale. Mijloace de eficientizare a procedurii.” - Ana-Irina Sarcane, Partener coordonator Sarcane si Asociatii SCA;
• “Principiile fundamentale ale procedurilor de insolvență - de la deziderat la realitate.” - Simona Neagu, Partener, Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen;
• “Noul Cod al Insolvenței – Între standardizarea activității practicianului în insolvență și executarea silită individuală a creanțelor.” - Stan Tîrnoveanu, Co-Managing Partner, ZRP Insolvency. În cele peste 4 ore de prezentări, discuții, întrebări și răspunsuri s-au punctat încă o dată, atât complexitatea prevederilor Codul Insolvenței, cât și numeroasele implicații care vor deriva din aplicarea noului cod în viitorul apropiat.

Evenimentul a fost acreditat de INPPI cu 4 ore de pregătire profesională pentru practicienii în insolvenţă care fac dovada participării la lucrările acestei conferințe.

Vă așteptăm alături de noi la următorul eveniment din data de 20.02.2014 - Conferința Codul Insolvenței, organizată de Ziarul BURSA în parteneriat cu INPPI!

Citeşte mai departe
04:Oct

Moment aniversar în cadrul Conferinței Naționale de Insolvență – ediția I

Cel mai emoționant moment al conferinței a fost cel dedicat d-nului Prof. Univ. Dr. Ion Turcu, părintele insolvenței în România. Pentru activitatea sa în domeniul insolvenței, încă de pe vremea când exista o singură lege proaspăt ieșită din Parlamentul României, când nu existau dosare, jurisprudență sau doctrină. În acea vreme, exista doar o carte, o carte verde, singurul reper pentru cei care activau în această zonă a dreptului comercial.

Cartea domniei sale era singurul instrument disponibil judecătorilor sindici și avocaților. Pentru toată contribuția adusă în materia insolvenței, prof. Ion TURCU a primit diploma de excelență din partea INPPI.

„Nu știu cât este cauzalitate și cât este întâmplare implicarea mea în acest domeniu. Un autor francez spunea că în sport important este să participi, iar în procedura insolvenței este important să nu participi niciodată. Doar că acest lucru nu depinde neapărat de voința celui care-și vede numele pe o listă, ci depinde de multe ori de o întâmplare măruntă. Așa se face că în anul 1994 am primit un telefon de la însoțitoarea Ministrului Finanțelor de la acea vreme și de aici a început totul. La peste 17 ani distanță de la prima carte publicată, e momentul unui nou început, cu o nouă lege, fapt ce ne obligă să fim la înălțime.”, a declarat Prof. Univ. Dr. Ion Turcu.

http://www.youtube.com/watch?v=UbFwMNoxIUU

Citeşte mai departe
04:Oct

Codul Insolvenței – subiectul principal al Conferinței Naționale de Insolvență (ediția I)

Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență (INPPI) și Facultatea de Drept a Universității din București, cu sprijinul Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România (UNPIR), au organizat în zilele de 4 și 5 octombrie 2013 prima ediție a Conferinței Naționale de Insolvență.

În contextul aprobării de către Guvern, în cadrul ședinței de miercuri, 2 octombrie 2013, a OUG nr. 91 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cei peste 650 de practicieni în insolvență și invitați care s-au întânit în Aula Magna a Facultății de Drept din București au avut parte de două zile de discuții, argumentații ale prevederilor cu caracter de noutate, dar și de prezentări care au îmbinat în mod fericit aspectele teoretice și practice ale acestuia.

Pentru detalii legate de conferință, vă rugăm să descărcați materialul urmator:

Citeşte mai departe
04:Oct

Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență (INPPI) organizează prima ediție a Conferinței Naționale de Insolvență

În perioada imediat următoare, România va fi a doua țară din lume care va adopta un Cod al Insolvenței, care include recomandările Bancii Mondiale, elemente din principiile fundamentale ale prevederilor legislației Uniunii Europene (inclusiv propunerile de modificare a Regulamentului CE nr.1346 / 2000) în materie de insolvență și ale Legii Model adoptată de Comisia Națiunilor Unite privind Dreptul Comercial Internațional (UNCITRAL). În acest context, Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență (INPPI) și Facultatea de Drept a Universității din București, cu sprijinul Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România (UNPIR), organizează în zilele de 4 și 5 octombrie 2013 prima ediție a Conferinței Naționale de Insolvență.

Pentru detalii legate de conferință, vă rugăm să descărcați materialul urmator:

Citeşte mai departe
5555555555
×