Conferinta regională de insolvenţă - Buzau - 30 iunie 2017
Detalii eveniment:
- Dată: 30
- Locație: Buzau
- Acreditare INPPI: 10 puncte de pregătire profesională
- Înregistrare
În data de 7 iulie 2017 se va desfăsura examenul de definitivat în profesia de practician în insolvență.
Examenul se va desfășura la sediul UNPIR din București, str. Vulturilor nr. 23, sector 3.
În perioada 22.05.2017 - 26.05.2017, la sediul UNPIR din str. Vulturilor nr. 23, sector 3, etaj 1, București se va desfășura cursul centralizat de pregătire profesională destinat, în special, practicienilor în insolvență stagiari.
Pe perioada efectuării stagiului de 2 ani, practicienii în insolvență au obligația efectuării unui curs centralizat de pregătire profesională.
Parcurgerea cursului este condiție obligatorie pentru susținerea examenului de definitivat.
Înscrierea cursanţilor stagiari se va face până în data de 15.05.2017 la filialele UNPIR de care aparțin teritorial. Filialele UNPIR vor transmite Secretariatului INPPI, tabelul centralizator cu numele solicitanților cel târziu joi, 16.05.2017.
Pe durata celor 5 zile se admite absentarea într-o singură zi, temeinic motivată.
Cursul este gratuit pentru practicienii stagiari.
Programul cursului este în anexa 1.
ATENTIE!
I. În anul 2017 se va organiza un singur curs centralizat de pregătire profesională, cel din 22.05.2017 - 26.05.2017, astfel că practicienii în insolvență stagiari care vor susține examenul de definitivare în profesie în acest an și care nu au urmat până în prezent un astfel de curs centralizat, trebuie să efectueze acest stagiu.
II. Prima sesiune de examen privind dobândirea calității de practician în insolvență definitiv se va organiza în perioada 6-7.07.2017, la sediul UNPIR din București, str. Vulturilor, nr. 23, sector 3, iar ce dea a doua pentru 15-16.11.2017.
III. La săptămâna centralizată de pregătire, în limita locurilor disponibile, sunt acceptați și practicieni în insolvență definitivi.
Aceștia pot opta pentru parcurgerea seminarului pe module. Fiecare modul parcurs se va puncta cu 2 puncte de pregătire profesională. Prețul fiecărui modul este de 50 lei. În funcție de numărul de module parcurse, INPPI va elibera și certificatul de participare cu mențiunea numărului de puncte de pregătire profesională efectuate.
Înscrierea se face în limita locurilor disponibile, pe module.
Cererea de înscriere este în anexa 2.
Taxa de participare se achită în contul INPPI, deschis la BCR Sucursala Unirea, Cod IBAN RO11RNCB0671130993380001. Dovada plății, însoțită de formularul de înscriere, se va trimite pe mail la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Stimate doamne/Stimați domni,
Regăsiți atașat agenda Conferinței regionale de insolvență București, 5 mai 2017.
Evenimentul se va desfășura în Aula Magna din Universitatea Titu Maiorescu (Bucuresti, Calea Vacărești, nr. 189, sector 4, etaj 2).
Accesul către Aula Magna (situată la etajul 2) se face prin Facultatea de Științe Economice. (a se vedea harta de mai jos - link: https://goo.gl/maps/SZmZkQxWGMq )
Parcarea se poate efectua atât pe Calea Văcărești, cât și pe Splaiul Unirii.
Prezența se va face începând cu ora 8.30. La 9.15 vor debuta lucrările conferinței.
Pentru orice detalii sau informații suplimentare, nu ezitati să ne contactați - tel: 0752-280730 Tarhon Carmen
ANUNȚ
privind organizarea cursului centralizat de pregătire profesională destinat practicienilor în insolvență stagiari
În perioada 22.05.2017 - 26.05.2017, la sediul UNPIR din str. Vulturilor nr. 23, sector 3, etaj 1, București se va desfășura stagiul centralizat de pregătire profesională destinat, în special, practicienilor în insolvență stagiari.
Pe perioada efectuării stagiului de 2 ani, practicienii în insolvență au obligația efectuării unui stagiu centralizat de pregătire profesională.
Parcurgerea stagiului este condiție obligatorie pentru susținerea examenului de definitivat.
ATENTIE!
În anul 2017 se va organiza un singur stagiu centralizat de pregătire profesională, cel din 22.05.2017 - 26.05.2017, astfel că practicienii în insolvență stagiari care vor susține examenul de definitivare în profesie în acest an (fie că este sesiunea 05-07 iulie 2017 sau sesiunea din 15-16 noiembrie 2017) și care nu au urmat până în prezent un curs centralizat, trebuie sa efectueze acest stagiu.
Programul prelegerilor vor fi afișate in timp util, pe site-ul www.inppi.ro și www.unpir.ro.
Calendar acțiuni de pregătire profesională regionale derulate de INPPI în anul 2017
Nr. |
Instituția |
Data |
Tip acțiune |
Locul desfășurării evenimentului |
1 |
INPPI |
05.05.2017 |
Conferința regională de insolvență București |
București, Universitatea Titu Maiorescu |
2 |
INPPI |
19.05.2017 |
Conferința regională de insolvență Cluj |
Cluj-Napoca, Hotel Opera Plaza |
3 |
INPPI |
22 - 26.05.2017 |
Curs centralizat de pregătire pt. practicienii în insolvență stagiari |
București, sediul UNPIR (str. Vulturilor 23) |
4 |
INPPI |
09.06.2017 |
Conferința regională de insolvență Bacău |
Bacău, Centrul de afaceri și expoziții Bacău-Mircea Cancicov |
5 |
INPPI |
23 - 25.06.2017 |
Conferința regională de insolvență Constanța |
Mamaia, Hotel del Mar |
6 |
INPPI |
29 - 30.09.2017 |
Conferința Națională de Insolvență |
București |
7 |
INPPI |
13.10.2017 |
Conferința regională de insolvență Timișoara |
Timișoara, Hotel Timișoara |
8 |
INPPI |
10.11.2017 |
Conferința regională de insolvență Craiova |
Craiova, Hotel Ramada |
Informații suplimentare referitoare la aceste evenimente vor fi publicate în timp util pe site-ul www.inppi.ro sau pot fi solicitate la adresa de mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. și la tel. nr. 021-3275696.
1. Simona Milos (National Institute for the Training of Insolvency Practitioners)
2. Vasile Godinca (CITR)
3. Andreea Deli (Deli and Partners)
4. Irina Sarcane (Target)
Avocata Simona Milos (foto centru), practician in insolventa cu o vasta experienta, a fost desemnata, in unanimitate, pentru un nou mandat la conducerea Institutului National pentru Pregatirea Practicienilor in Insolventa (INPPI). Este al doilea mandat consecutiv in functia de presedinte al INPPI pe care Simona Milos il obtine, dupa ce in 2012 a fost aleasa pentru prima data in aceasta functie. Numirea la conducerea INPPI, pentru urmatorii patru ani, a Simonei Milos s-a facut in cadrul Adunarii Reprezentatilor Permanenti ai UNPIR desfasurata in data de 18 noimebrie 2016 la care au luat parte presedintii filialelor Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa (UNPIR). Cu acest prilej, au fost desemnati si noii membri ai Consiliului de Conducere al INPPI, precum si directorul executiv al Institutului.
Astfel, vor face echipa, alaturi de Simona Milos, in calitate de membri ai Consiliului de conducere al INPPI Andreea Deli-Diaconescu, Geanina Oancea, Vasile Godanca-Herlea si Florin Daniel Barbu, impreuna cu directorul executiv al Institutului desemnat in persoana lui Adrian Ciochirdel (foto stanga).
Trebuie precizat ca Simona Milos reprezinta Romania, incepand cu luna septembrie 2016, in Consiliul de conducere al INSOL Europe, cea mai importanta organizatie profesionala a practicienilor in insolventa din Europa.
In raportul adresat Adunarii Reprezentatilor Permanenti, privind activitatea si rezultatele obtinute in cei patru ani de mandat, Simona Milos a declarat: "Institutul a reusit in primul rand sa fie vizibil, iar acest lucru nu e putin, intr-o lume in care competitia este acerba; a reusit sa devina o voce care sa fie ascultata – aducand laolalta profesionistii adevarati care sa il legitimeze si cel mai important, a aratat ca valorile promovate sunt cele in care UNPIR se regaseste: o casta care se doreste a fi unita, in ciuda tuturor obstacolelor, o casta de profesionisti care isi cauta legitimarea intr-o societate dominata de conflicte – totul prin promovarea ideii de excelenta in pregatirea profesionala si in dialogul continuu si sustinut cu toate institutiile implicate.
Traim vremuri complicate in care absolut toate reperele pe care le-am avut pana acum, sunt contestate: nu exista nicaieri o autoritate absoluta in vreun domeniu al carei mesaj sa nu fie pus la indoiala. Asistam cu totii la schimbarea unor paradigme si intelegem ca a venit momentul ca in permanenta sa dovedim de ce meritam sa fim ascultati si singurul raspuns pe care il putem da societatii este: valoarea.
Valoarea in pregatirea profesionala, valoarea in cultivarea dialogului inter-institutional, valoarea prin acceptarea ideii ca intotdeauna e loc de mai bine si ca o societate in continua schimbare va cauta in permanenta cea mai buna versiune a sa.
Pentru primii patru ani de existenta, daca este mult sau este putin, fiecare este liber sa aprecieze. Dar cu siguranta, este un bun inceput. Si avem toate premisele sa credem ca se poate mai mult."
Dacă aveţi probleme cu vizualizarea tabelului, vă rugăm să descărcaţi fişierul pdf ataşat.
Nr. crt. |
Nume prenume |
Filiala |
Nota |
|
ALEXANDRU RALUCA ECATERINA |
BUZĂU |
9 |
|
BĂDICA LARISA ADINA |
MUREȘ |
10 |
|
BOICIUC MARIANA GEORGETA |
CLUJ |
10 |
|
BUCUR IOANA DENISA |
BUCUREȘTI |
10 |
|
BUFANU ION |
MEHEDINȚI |
8 |
|
BULUCZ IRINA GABRIELA |
ALBA |
9 |
|
BUȚIU ANDRA IOANA |
CLUJ |
10 |
|
BUTUC ȘTEFAN ILIE |
TIMIȘ |
8 |
|
CRISTEA VLADIMIR |
DÂMBOVIȚA |
8 |
|
GHERGHIȘAN ION |
CONSTANȚA |
6 |
|
GHERGHIȘAN OANA MARIA |
CONSTANȚA |
7 |
|
GOVOR MARIANA ANA |
SATU MARE |
6 |
|
KUNA CSONGOR |
BRAȘOV |
9 |
|
MARCU ELENA |
SIBIU |
7 |
|
MĂZĂREANU (COSTEA) SILVIA |
VRANCEA |
7 |
|
MIRON CARMEN |
GALAȚI |
8 |
|
MUREȘAN ANDREI PETRU |
CLUJ |
9 |
|
NARTEA EMILIA SIMONA |
BUZĂU |
8 |
|
SOLCAN INGRID BIANCA |
SUCEAVA |
9 |
|
STAN BOGDAN MARIN |
DÂMBOVIȚA |
9 |
Comisia nr. |
Lucrările comisiei încep în data/ora |
Componenţa comisiei: |
1 |
Joi, 17.11.2016, ora 14.00, la sediul UNPIR |
Preşedinte: Viorica Munteanu Membrii: Eleonora Păsărin Leonora Lanțoș |
2 |
Joi, 17.11.2016, ora 16:00, la sediul UNPIR |
Preşedinte: Deli Maria Alic Membrii: Ioana Moisescu Mihaela Boboc |
NR.CRT. |
NUME PRENUME |
FILIALA |
COMISIA |
1. |
ALEXANDRU RALUCA ECATERINA |
BUZĂU |
1 |
2. |
BOICIUC MARIANA GEORGETA |
CLUJ |
1 |
3. |
BUCUR IOANA DENISA |
BUCUREȘTI |
1 |
4. |
BULUCZ IRINA GABRIELA |
ALBA |
1 |
5. |
BUȚIU ANDRA IOANA |
CLUJ |
1 |
6. |
CRISTEA VLADIMIR |
DÂMBOVIȚA |
1 |
7. |
KUNA CSONGOR |
BRAȘOV |
1 |
8. |
MUREȘAN ANDREI PETRU |
CLUJ |
1 |
9. |
NARTEA EMILIA SIMONA |
BUZĂU |
1 |
10. |
STAN BOGDAN MARIN |
DÂMBOVIȚA |
1 |
11. |
BĂDICA LARISA ADINA |
MUREȘ |
2 |
12. |
BUFANU ION |
MEHEDINȚI |
2 |
13. |
BUTUC ȘTEFAN ILIE |
TIMIȘ |
2 |
14. |
GHERGHIȘAN ION |
CONSTANȚA |
2 |
15. |
GHERGHIȘAN OANA MARIA |
CONSTANȚA |
2 |
16. |
GOVOR MARIANA ANA |
SATU MARE |
2 |
17. |
MARCU ELENA |
SIBIU |
2 |
18. |
MĂZĂREANU (COSTEA) SILVIA |
VRANCEA |
2 |
19. |
MIRON CARMEN |
GALAȚI |
2 |
20. |
SOLCAN INGRID BIANCA |
SUCEAVA |
2 |
Examenul se va desfăşura la sediul UNPIR din Bucureşti, str. Vulturilor, nr. 23, et. 1, sector 3.
La intrarea în sala de examen candidaţii vor prezenta cartea de identitate.
Noul numar de telefon la care putem fi contactati este: +4 021 327 56 96
Stimate doamne și stimați domni,
Vă anunțăm că în zilele de 16.11.2016 și 17.11.2016, la sediul INPPI din str. Vulturilor nr. 23, etaj 1, sector 3, București, se va desfășura examenul de definitivat în profesia de practician în insolvență.
Dosarele de înscriere la examenul de definitivat se depun la Filiala UNPIR la care este arondat practicianul stagiar până la data de 04.11.2016. Prin grija filialelor UNPIR, dosarele vor fi transmise la INPPI până la data de 08.11.2016.
Comisiile şi repartizarea candidaţilor pe comisii, respectiv data şi ora de începere vor fi afişate cel mai târziu la 11.11.2016, pe site-ul www.inppi.ro și www.unpir.ro.
Mai jos redăm câteva detalii privind organizarea și desfășurarea examenului de definitivat.
La examenul de definitivat pot participa numai practicienii în insolvenţă stagiari care au efectuat stagiul complet de pregătire profesională şi care au urmat un număr minim de 40 de ore/puncte pregătire profesională.
Documentaţia de înscriere la examen se va depune la Filiala UNPIR la care este arondat practicianul stagiar până la 04.11.2016 şi va conţine următoarele documente:
Întreaga documentație se va depune în dosar de plastic, cu șină și perforații.
Documentele mai sus menționate, avizate de Filiala UNPIR din care face parte practicianul în insolvență stagiar, se vor transmite către INPPI.
Examenul pentru dobândirea calităţii de practician în insolvenţă definitiv constă în susţinerea unei lucrări scrise în fața unei Comisii de examinare. Lucrarea scrisă va reprezenta un studiu de caz din practica stagiarului.
Durata prevăzută pentru susţinerea lucrării va fi de circa 10 minute, timp în care candidatul va evidenţia în fața Comisiei de examinare principalele aspecte ale cazului, elementele de practică curentă şi cele specifice.
Nota minimă de promovare a examenului este 7.
Raportul de activitate va conţine: elemente precum participarea la întocmirea de dosare de ofertă, planuri de reorganizare (unde a fost cazul), tabele de creanţe, operaţiuni legate de Buletinul procedurilor de insolvenţă, adunări ale creditorilor, licitaţii, operaţiuni de inventariere, numărul de dosare la care a colaborat cu specificarea felului procedurii, precum şi orice alte repere ale activităţii. Raportul de activitate va prevede şi participarea la stagii de pregătire.
Studiul de caz se recomandă a avea un volum de maxim 10 pagini tehnoredactate, cu font Times New Roman sau Ariel, cu dimensiunea caracterelor de 12 puncte, utilizând diacritice, textul va respecta o spațiere între rânduri de 1,5 linii. Obligatoriu paginile lucrării vor fi numerotate. Studiul de caz se va depune în 3 exemplare.
Din motive tehnice, ce țin de capacitatea de încărcare a platformei online, anunțăm încetarea înscrierilor la seminarul “Procedura insolvenței persoanei fizice. Domeniul și caracterele procedurii insolvenței persoanei fizice. Participanții la procedură.”
Persoanele ce doresc sa parcurgă acest seminar vor avea posibilitatea accesării înregistrării acestuia începând din ziua de luni 7 noiembrie 2016.
Înregistrarea va fi postată pe site-ul www.inppi.ro, numărul de puncte de pregătire profesională pentru vizionarea înregistrării fiind același, respectiv 2 puncte.
Filiala UNPIR Bacau anunță
ÎNCETAREA ÎNSCRIERILOR
pentru Seminarul de pregătire profesională de la Slanic Moldova din 28-29 octombrie 2016, nemaifiind locuri disponibile.
Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență (I.N.P.P.I.) anunță
ÎNCETAREA ÎNSCRIERILOR
pentru Conferinţa regională de Insolvenţă - Incidența penalului în insolvență, organizată în data de 15 octombrie 2016, la Iaşi, nemaifiind locuri disponibile.
Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență (I.N.P.P.I.) anunță
ÎNCETAREA ÎNSCRIERILOR
pentru CONFERINȚA REGIONALĂ DE INSOLVENȚĂ - TIMIȘOARA, organizată în 30 septembrie 2016, la Hotel Timișoara, nemaifiind locuri disponibile.
Dacă aveţi probleme cu vizualizarea tabelului, vă rugăm să descărcaţi fişierul ataşat.
NR. |
NUME PRENUME |
FILIALA |
NOTA |
1. |
BOCEA IONUT |
BRASOV |
8 |
2. |
BOICIUC CIPRIAN BOGDAN |
CLUJ |
10 |
3. |
BULUCZ IRINA GABRIELA |
ALBA |
s-a retras |
4. |
CHINDEA ARSINTE SEBASTIAN |
CLUJ |
10 |
5. |
CINDREA ADRIANA IOANA |
BISTRITA NASAUD |
10 |
6. |
COPAE IOAN ALEXANDRU |
ARGES |
9 |
7. |
CRISTOLOVEANU NICOLETA ANDREEA |
BRASOV |
9 |
8. |
DOBAI GEORGETA CLAUDIA |
CLUJ |
10 |
9. |
DOMNICI ADRIANA MARIA |
BISTRITA NASAUD |
9 |
10. |
HOJDA CRISTIAN TOADER |
CLUJ |
8 |
11. |
OCEANU GABRIEL |
BRASOV |
8 |
12. |
ROPOTA ADRIANA LORELLEY |
ALBA |
9 |
13. |
TOLCA ALINA RAMONA |
CLUJ |
9 |
14. |
CERNAT OANA MARIA |
BUCURESTI |
8 |
15. |
CONSTANTIN FLORIN MADALIN |
ILFOV |
8 |
16. |
DIACONESCU CEZAR PAUL |
BUCURESTI |
6 |
17. |
MILU CIPRIAN |
BUCURESTI |
9 |
18. |
NICULESCU DUVAZ NEDELKOSKI CATINCA |
BUCURESTI |
8 |
19. |
PATRASCU MIHAELA DIANA |
BUCURESTI |
7 |
20. |
PLOESTEANU ELENA LUIZA |
BUCURESTI |
8 |
21. |
TUDOR ADRIAN CRISTINEL |
ILFOV |
9 |
22. |
VELCEA IULICA |
BUCURESTI |
10 |
23. |
VLASCEANU ROXANA ELENA |
BUCURESTI |
9 |
24. |
BRANICI MARIUS |
IASI |
8 |
25. |
COMSA MIHAELA |
PRAHOVA |
8 |
26. |
IOVESCU DANIEL |
TIMIS |
9 |
27. |
MARCU ELENA |
SIBIU |
amânat |
Renumitul profesor Viorel Mihai Ciobanu, avocat in Baroul Bucuresti, a incetat din viata.
Tristul anunt a fost facut, luni 13 iunie 2016, de Baroul Bucuresti:
Viorel Mihai Ciobanu a fost unul dintre cei mai apreciati si renumiti avocati si profesori de Drept din Romania. Doctor in Drept din 1980, Viorel Mihai Ciobanu a avut o bogata activitate didactica si academica, fiind profesor la Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti, profesor invitat la Universitatea Paris I Sorbona, autor al 19 tratate, cursuri, monografii, lucrari, 58 de studii si articole, 22 de comunicari stiintifice.
Profesorul Viorel Mihai Ciobanu a fost judecator la Curtea Constitutionala in perioada 1992-1998, arbitru la Curtea de Arbitraj Comercial International, membru in Consiliul Stiintific al Revistei Romane de Drept privat, Revistei Romane de Jurisprudenta, Revistei Romane de executare Silita si Pandectelor Romane, dar si membru al Asociatiei Juristilor din Romania.
Activitatea sa prodigioasa s-a intins mult peste domeniul sau predilect, cel al procedurii civile, avand o contributie importanta si in evoluția dreptului constitutional, dreptului civil si a dreptului familiei. Tratatele, cursurile, studiile si articolele sale sunt si vor fi in continuare lucrari de referinta pentru dezvoltarea stiintei juridice.
Miercuri, 15 iunie 2016 (15.00), profesorul Viorel Mihai Ciobanu va fi adus in Aula Facultății de Drept a Universității din București, iar înmormântarea va avea loc joi, 16 iunie, la Cimitirul Bellu.
Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență (I.N.P.P.I.) anunță
ÎNCETAREA ÎNSCRIERILOR
pentru CONFERINȚA REGIONALĂ DE INSOLVENȚĂ - CLUJ, organizată în data de 03 iunie 2016, nemaifiind locuri disponibile.
UNIVERSITATEA DIN CRAIOVA – FACULTATEA DE DREPT
INPPA CRAIOVA
BAROUL DOLJ
A XII-a CONFERINȚĂ INTERNAȚIONALĂ CU TEMA:
NOI PROPUNERI LEGISLATIVE ȘI PRINCIPALELE
ASPECTE JURIDICE ÎN ACTIVITATEA FINANCIAR –
BANCARĂ
Craiova, 25 – 28 Mai 2016
Detalii despre desfasurarea evenimentului gasiti in fisierul atasat.
Institutul Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență (I.N.P.P.I.) anunță
ÎNCETAREA ÎNSCRIERILOR
pentru CONFERINȚA REGIONALĂ DE INSOLVENȚĂ - BUCUREȘTI, organizată în data de 20 mai 2016, nemaifiind locuri disponibile.
I. În perioada 09.05.2016 - 13.05.2015, la sediul UNPIR din str. Vulturilor nr. 23, sector 3, etaj 1, București se va desfășura săptămâna centralizată de pregătire profesională destinată, în principal, practicienilor în insolvență stagiari.
Participarea la stagiul centralizat este obligatorie pentru susținerea examenului de definitivat.
Înscrierea cursanţilor se va face până în data de 29.04.2016 la filialele UNPIR de care aparțin teritorial. Filialele UNPIR vor transmite Secretariatului INPPI, tabelele centralizatoare cu numele solicitanților cel târziu luni, 03.05.2016.
Pe durata celor 5 zile se admite absentarea într-o singură zi, temeinic motivată.
Cursul este gratuit.
Programul prelegerilor vor fi afișate în timp util, pe site-ul www.inppi.ro și www.unpir.ro.
II. În limita locurilor disponibile, sunt acceptați la cursuri și practicienii în insolvență definitivi.
Aceștia pot opta pentru parcurgerea seminarului pe module. Fiecare modul parcurs este creditat cu 2 puncte de pregătire profesională.
Prețul fiecărui modul este de 50 lei. În funcție de numărul de module parcurse de fiecare practician definitiv, INPPI va elibera și certificatul de participare cu mențiunea numărului de puncte de pregătire profesională efectuate.
Înscrierea se face în limita locurilor disponibile, pe module, după publicarea programului prelegerilor.
Taxa de participare se achită în contul INPPI, deschis la BCR Sucursala Unirea, Cod IBAN RO11RNCB0671130993380001. Dovada plății, însoțită de formularul de înscriere, se va trimite pe mail la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Atașat anexăm programul de pregătire și cererea de înscriere.
În perioada 15.06.2016 - 17.06.2016, la sediul UNPIR din str. Vulturilor nr. 23, etaj 1, sector 3, București, se va desfășura examenul de definitivat în profesia de practician în insolvență.
Dosarele de înscriere la examenul de definitivat se depun în intervalul 05.05.2016 - 20.05.2016.
Comisiile şi repartizarea candidaţilor pe comisii, respectiv data şi ora de începere vor fi afişate cel mai târziu la 03.06.2015, pe site-ul www.inppi.ro și www.unpir.ro.
Detalii privind organizare și desfășurarea examenului de definitivat.
La examenul de definitivat pot participa numai practicienii în insolvenţă stagiari care au efectuat stagiul complet de pregătire profesională şi care au urmat un număr minim de 40 de ore/puncte pregătire profesională.
Documentaţia de înscriere la examen se va depune la Filiala UNPIR la care este arondat practicianul stagiar până la 20.05.2016 şi va conţine următoarele documente:
Întreaga documentație se va depune în dosar de plastic, cu șină și perforații.
Documentele mai sus menționate, avizate de Filiala UNPIR din care face parte practicianul în insolvență stagiar, se vor transmite către Secretariatul general al UNPIR.
Examenul pentru dobândirea calităţii de practician în insolvenţă definitiv constă în susţinerea unei lucrări scrise în fața unei Comisii de examinare. Lucrarea scrisă va reprezenta un studiu de caz din practica stagiarului.
Durata prevăzută pentru susţinerea lucrării va fi de circa 10 minute, timp în care candidatul va evidenţia în fața Comisiei de examinare principalele aspecte ale cazului, elementele de practică curentă şi cele specifice.
Nota minimă de promovare a examenului este 7.
Raportul de activitate va conţine: elemente precum participarea la întocmirea de dosare de ofertă, planuri de reorganizare (unde a fost cazul), tabele de creanţe, operaţiuni legate de Buletinul procedurilor de insolvenţă, adunări ale creditorilor, licitaţii, operaţiuni de inventariere, numărul de dosare la care a colaborat cu specificarea felului procedurii, precum şi orice alte repere ale activităţii. Raportul de activitate va prevede şi participarea la stagii de pregătire.
Studiul de caz se recomandă a avea un volum de maxim 10 pagini tehnoredactate, cu font Times New Roman sau Ariel, cu dimensiunea caracterelor de 12 puncte, utilizând diacritice, textul va respecta o spațiere între rânduri de 1,5 linii. Obligatoriu paginile lucrării vor fi numerotate. Studiul de caz se va depune în 3 exemplare.
CONSILIUL BAROULUI BUCURESTI si CONSILIUL FILIALEI BUCURESTI - ILFOV A CASEI DE ASIGURĂRI A AVOCATILOR DIN ROMÂNIA
RECONVOACA
Adunarea Generala Ordinara a Avocatilor
si
Adunarea membrilor Filialei Bucureşti-Ilfov a C.A.A.,
in 13 martie 2016, ora 10.00,
la SALA PALATULUI.
Consiliul Baroului Bucuresti si Consiliul de Administraţie al Filialei Bucureşti-Ilfov a C.A.A, convoacă Adunarea Generală Ordinară a Avocatilor din Baroul Bucuresti si Adunarea membrilor Filialei Bucureşti-Ilfov a C.A.A pentru data de 13.03.2016, ora 10.00 (în continuarea Adunării Generale a Baroului Bucureşti), la Sala Palatului din Bucureşti.
Inregistrarea participantilor se va face incepand cu ora 10.00, pentru ambele adunari. Indeplinirea conditiei legale privind cvorumul se va verifica la inceputului Adunarii Generale a Baroului Bucuresti, fiind valabila si pentru Adunarea Generala a Filialei C.A.A.
Decan Baroul Bucuresti
avocat Ion Dragne
Noi tendințe în domeniul insolvenței: investiții în întreprinderi în dificultate și insolvența persoanelor particulare în Europa.
Mai multe informații gasiti in fișierul atasat.
Pentru ca ai plecat dintre noi fara a avea ragazul de a-ti lua ramas bun, intr-o zi in care sperantele tuturor se indreptau catre Noul An, pentru ca au ramas cuvinte nespuse si ganduri nerostite, pentru ca multi, foarte multi oameni te-au pretuit dar nu au avut prilejul sa iti spuna asta, pentru ca viata nu sta in loc si nu ne ofera sansa de a ne spune unii altora, ce mult a insemnat intalnirea providentiala ce ne-a fost harazita, i-am rugat pe cei care au vrut sa-ti vorbeasca sa o faca acum, sperand ca poate undeva, in eter, gandurile lor bune te vor insoti acolo unde esti si iti vor alina spiritul.
Vazand cuvintele celor care te-au cunoscut, regasesc o mare parte din calitatile care te-au facut ceea ce esti, un OM special. In cei 15 ani de colaborare am avut privilegiul sa cunosc un adevarat profesionist, tenace si luptator dar si un om pentru care prietenia construita in frageda tinerete insemna mai mult decat orice miza materiala posibila.
Nu cred ca ti-am spus vreodata cu cata caldura evocai amintirile studentiei si cum ti se lumina chipul atunci cand vorbeai despre colegii generatiei tale, despre discutiile de la seminariile interactive din facultate in care provocarea suprema era sa-i surprindeti pe dascalii vostri cu un rationament juridic profund si bine argumentat.
Ne vorbeai despre colegul metodic si profund, dar si despre colegul boem dar sclipitor si speculativ, astazi mari avocati la randul lor, dealtfel o generatie de juristi ilustri pe care nu as vrea sa-i evoc din teama de a nu omite pe vreunul, dar pe care vreau sa ii asigur de toata pretuirea si dragostea pe care tu le-ai purtat-o...
Am invatat enorm de la avocatul Arin Stanescu si am simtit, toti cei care l-am cunoscut indeaproape, siguranta luarii celor mai bune decizii profesionale alaturi de el. Pentru ca simpla lui prezenta insufla incredere, atat colaboratorilor cat si clientilor. Avea darul de a sintetiza problemele si de a gasi cele mai bune solutii. Scurt si la obiect, caci lui – asa cum bine il caracteriza o colega – „nu ii placeau discutiile lungi si letargice”, fiind adeptul conciziei atat in gandire cat si in exprimare. Si o facea cu convingerea celui care stia ca are la indemana solutia cea mai potrivita parand ca detine adevarul absolut.
Cuvantul lui avea greutate si majoritatea celor care il ascultau plecau convinsi de faptul ca o alta varianta decat cea exprimata de dansul nu este, pur si simplu, posibila, iar acest fapt nu venea din puterea lui de convingere ci din acuratetea si iscutimea mintii lui.
Cu un singur lucru nu m-a convins: obisnuia sa spuna cu umor ca nimeni nu e de neinlocuit sau ca e plin cimitirul de oameni de neinlocuit.
As vrea sa stie acum ca toti cei care l-au cunoscut au spus ca prin plecarea lui s-a pierdut un punct de sprijin. As vrea sa stie ca noi am inteles ca exista oameni de neinlocuit...
Av. Simona Maria Milos
Rugam pe cei care doresc sa-si exprime un gand de ramas bun despre domnul Arin Octav Stanescu sa ne scrie pe Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Mai jos gasiti inregistrari ale Conferintei nationale de insolventa - editia a III-a
Dacă aveţi probleme cu vizualizarea tabelului, vă rugăm să descărcaţi fişierul pdf ataşat.
Nr |
Nume/prenume |
Filiala |
Nota |
1 |
ANGHEL ANETTA ECATERINA |
Brasov |
9 |
2 |
BOCEA MIHAELA |
Brasov |
8 |
3 |
TIȚA NICOLESCU GABRIEL |
Brasov |
10 |
4 |
MAXIM ANDREEA MARIA |
Cluj |
9 |
5 |
DOBRE DANIEL |
Constanta |
9 |
6 |
ITU IONUȚ COSMIN |
Constanta |
7 |
7 |
MUNTEANU IONELA |
Constanta |
7 |
8 |
AFRĂSINEI ANDREEA CĂTĂLINA |
Dambovita |
9 |
9 |
STOICESCU (CRISTIAN) MARIA ISABELA |
Dambovita |
10 |
10 |
BIRIȘ EMIL COSMIN |
Mures |
9 |
11 |
DOMOKOS ZOLTAN |
Mures |
10 |
12 |
BOȘCA CRINA LAVINIA |
Salaj |
9 |
13 |
BARBU OCTAVIAN |
Bucuresti |
9 |
14 |
FRUNZARU CĂTĂLIN ȘTEFAN |
Bucuresti |
10 |
15 |
IACOB VALENTINA RALUCA |
Bucuresti |
8 |
16 |
VILĂROIU LIANA GEORGIANA |
Bucuresti |
7 |
17 |
SULER MIHAI |
Buzau |
10 |
18 |
IONESCU (POPESCU) MARIA ALINA |
Gorj |
8 |
19 |
BESLEAGA DORU ANDREI |
Hunedoara |
9 |
Practicieni în insolvență de prestigiu național și internațional s-au adunat la cea de-a treia ediție a Conferinței Naționale de Insolvență
În zilele de 30 și 31 octombrie 2015, la București, a avut loc cea de-a treia ediție a Conferinței Naționale de Insolvență. Evenimentul a fost organizat de către Institutul Național de Pregătire a Practicienilor în Insolvență (I.N.P.P.I.), în parteneriat cu gazda reuniunii, Universitatea Româno-Americană, și cu sprijinul Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România (U.N.P.I.R.). La acțiune au asistat 450 de participanți: practicieni în insolvență, reprezentanți ai diferitelor instituții creditoare, cadre didactice universitare, judecători sindici, judecători ai Curții de Apel, judecători în materie penală, precum și procurori.
Conferința din acest an a avut ca scop încurajarea unei dezbateri referitoare la problemele curente ocazionate de interferențele dintre o serie de texte normative aferente dreptului penal și dreptului de procedură penală în procedurile de insolvență, de legea privind insolvența persoanelor fizice, precum și de inerentele consecințe ale aplicării Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență. Astfel, lectorii și participanții la eveniment au discutat despre aspectele acestor prevederi și le-au clarificat pentru ca toți practicienii în insolvență din România să-și poată desfășura activitatea cu profesionalism.
În deschiderea oficială, invitați de marcă din România și de peste hotare au salutat organizarea conferinței anuale, calificând-o drept unul dintre cele mai importante evenimente de dezbatere, schimb de informații și promovare a unui sistem eficient al insolvenței. Importanța parteneriatului Institutului Național pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvență cu reprezentanți ai celor mai moderne sisteme legislative europene, americane și naționale a fost relevată de către toți invitații-cheie, în discursurile introductive ale conferinței.
Președintele Institutului Național de Pregătire a Practicienilor în Insolvență din România, doamna avocat Simona Maria Miloș, a declarat: „Avem o nouă legislație a insolvenței, modernă, bazată pe cele mai bune practici la nivel internațional, care înglobează, într-o manieră coerentă și cursivă, tratamentul aplicabil fiecărei categorii de creanțe în parte, indiferent că vorbim despre creanțe aparținând creditorilor garantați, negarantați, bugetari sau despre creanța părții vătămate în procesul penal– victima unei infracțiuni. Domeniul dreptului penal și cel al procedurilor de insolvență nu ar trebui să se excludă, nu ar trebui să fie două linii paralele, ci două domenii care se întrepătrund, în respectarea acelorași principii, căci ceea ce contează este finalul, și anume, rezultanta tuturor acestor forțe care apar în procedura insolvenței.”
De asemenea, domnul Liviu Stancu, Secretar de Stat în cadrul Ministerului de Justiție, a afirmat în deschiderea evenimentului: „INPPI și-a câștigat reputația de lider în formarea profesională, succesul profesiei de practician în insolvență fiind fără îndoială și meritul rigurozității structurii pregătirii profesionale inițială și continuă concepută de Institut.
Recunoașterea acestor eforturi este cu atât mai valoroasă cu cât ea apare în evaluări independente realizate de organisme internaționale, prin raportare la alte state, inclusiv state cu tradiție în derularea procedurilor de insolvență. Amintim doar evaluarea Băncii pentru Reconstrucție și Evaluare cu privire la exercitarea profesiei de practician în insolvență, care plasează România pe primul loc din cele 27 de țări evaluate.
Conferința vine la un an de la intrarea în vigoare a Codului Insolvenței, perioadă în care practica a testat plusurile și minusurile acestuia. Deci, este o bună ocazie să evaluăm împreună soluțiile legislative noi, să inventariem principalele probleme, să diagnosticăm sursa acestora. O aplicare neunitară sau care se îndepărtează de spiritul normei. O lacună, o necorelare sau chiar o deficiență a soluției de reglementare.
Așa cum sugerează temele înscrise pe agenda conferinței, insolvența și procedurile de insolvență nu pot fi private singular, ci trebuie abordate într-un spectru de analiză mai largă care să aibă în vedere implicațiile intersectării unor proceduri diferite, cu obiective și efecte diferite, cu reguli și priorități diferite [...].
Atât interesul practicienilor în insolvență, cât și al celor care lucrează în sfera penală este acela să facă ca lucrurile, în țară, să meargă bine. Dacă vom reuși să înțelegem că economia este un motor la fel de important pentru dezvoltarea acestei țări ca și asigurarea unui climat sănătos, din punct de vedere social, lucru pe care îl fac cei din penal, și vom reuși ca aceste două lucruri să se îmbine, iar practicienii din aceste două domenii să poată avea un discurs congruent, bine alcătuit, vom reuși.
Să nu uităm că avem unul dintre cele mai performante sisteme de insolvență din Europa.”
În discursul introductiv, domnul Nelu Ciobanu, Director Adjunct al Institutului Național al Magistraturii a susținut: „Așa cum știți, parteneriatul între instituțiile noastre a început în anul 2013, prin semnarea parteneriatului de colaborare și a continuat în anul 2014, în contextul intrării în vigoare a noii legi a insolvenței, Legea nr. 85/2014, prin organizarea în comun a 5 seminarii de formare profesională continuă în domeniul dreptului insolvenței, la care au participat judecători sindici, cât și practicieni în insolvență. Colaborarea a continuat în anul 2015, prin includerea în programul de pregătire profesională a judecătorilor și procurorilor [în cadrul] a altor 5 seminarii, tot în dreptul insolvenței.
Ecourile privind toate aceste activități de formare continuă au fost cât se poate de pozitive, fiind apreciate în mod deosebit calitatea formatorilor, discuțiile practice, interactivitatea seminariilor, dar și condițiile în care acestea au fost organizate.
Fiind destinate judecătorilor cu atribuții în domeniul insolvenței, cât și practicienilor în insolvență, seminariile au creat un cadru propice pentru schimbul de opinii și experiențe pentru cele două categorii socio-profesionale, precum și pentru unificarea practicii judiciare.
Închei prin a constata faptul că prin conținutul tematicii, prin calitatea lectorilor, a moderatorilor și a participanților, entuziasmul și abordarea profesionistă a organizării, această conferință are premize foarte bune de a constitui evenimentul anului în domeniul insolvenței.”
Doamna Valentina Burdescu, directorul Buletinul procedurilor de insolvență, a declarat: “Suntem la un an de la aplicarea Legii nr. 85/2014, vreau să menționez că Oficiul Național al Registrului Comerțului prin Buletinul Procedurilor de Insolvență urmărește activitatea cotidiană privind publicitatea și elementele de noutate care au fost aduse de această lege, respectiv asigurarea accesului la informațiile privind administratorii, sediile, punctele de lucru ale debitorilor pentru administratorii și lichidatorii judiciari, dar și pentru instanțele judecătorești, atât a informațiilor la zi dar și a informațiilor istoric, esențiale pentru a întocmi rapoartele privind cauzele care au condus la apariția stării de insolvență, dar și rapoartele privind propunerile de reorganizare sau de intrare în procedura simplificată de faliment.
Oficiul Național al Registrului Comerțului prin Buletinul Procedurilor de Insolvență este preocupat pentru legea privind insolvența persoanelor fizice, suntem în pregătiri cu tot ce înseamnă flux operațional, metode și resurse necesare aplicării acesteia. Suntem în teste pe partea de mijloace informatice, astfel încât să facem față cu succes și acestei provocări care se înscrie în agenda noastră.
Nu în ultimul rând, o altă provocare pentru care noi suntem pregătiți să-i facem față, intrarea în vigoare a Regulamentului nr. 848/2015 al Parlamentului European și al Consiliului Europei, privind procedurile de insolvență, regulament care statuează pentru toate statele membre U.E., cu termen la 2017, privind înființarea Registrelor de insolvență și interconectarea acestora prin platforma europeană, punct unic de control, portalul e-justice.”
Judecătorul Federal Leif Clark, cu o experiență îndelungată de colaborare cu reprezentanții sistemului judiciar din România, consultant al Băncii Mondiale pentru Ministerul de Justiție la elaborarea Noului Cod al insolvenței intrat în vigoare în 2014, a transmis printr-un mesaj video salutul domniei sale de peste ocean, precum și felicitările pentru organizarea și tematica conferinței: „Pentru a avea un sistem funcțional al insolvenței, drepturile creditorilor trebuie controlate într-un singur for.
Dacă un creditor nu este “limitat” de sistemul judiciar al insolvenței, acela va fi creditorul care se va implica, care își va exercita drepturile de creanță pentru a-și majora drepturile și creanțele. Iar acest lucru va fi în defavoarea celorlalți creditori. Deoarece prima presupunere este că nu există suficienți bani pentru a plăti pe toată lumea. Acel singur creditor care acționează nelimitat va distruge, invariabil, întreaga procedură de insolvență. De aceea, toți creditorii trebuie <<limitați>>. Pur și simplu nu există altă cale dacă avem nevoie de un regim funcțional al insolvenței. [...]
Încă o dată, felicitările mele tuturor și vă urez succes la această Conferință, unde încercați să faceți din sistemul judiciar al insolvenței din România unul care să fie cu adevărat eficient și care să servească, în mod real, interesele tuturor cetățenilor români.”
Totodată, un moment deosebit din cadrul Conferinței l-a reprezentat sesiunea de deschidere a celei de-a doua zi a evenimentului, prin prelegerea susținută de către prestigiosul domn Robert van Galen, Președintele Insol Europe și Președintele Asociației practicienilor în insolvență din Olanda.
Invitatul de onoare a expus participanților recomandările Comisiei Europene din 2014, după o scurtă introducere generală despre insolvența la nivel european. Domnul Robert van Galen a semnalat că: „Situația s-a schimbat dramatic, odată cu aplicarea recomandărilor Consiliului European din 2001. Acest regulament a implementat măsuri de recunoaștere valabile pentru toate statele, cu excepția Danemarcăi. Astfel, acum, lichidatorul judiciar al unei societăți comerciale din România își poate exercita puterile în oricare alt stat membru.” Președintele Insol Europe a mai precizat: „Ideea că insolvența ar trebui să se oprească doar pentru debitor... ar trebui însă să dăm posibilitatea debitorului să-și continue activitatea, iar acest lucru s-a implementat deja în multe locuri din Statele Unite ale Americii. Se bazează pe ideea că adesea debitorul care nu-și poate plăti creditorii nu este neapărat o persoană care dorește să-și înșele creditorii, ci poate că insolvența este rezultatul unor probleme economice. Ar putea fi totodată și rezultatul unor riscuri, pe care debitorul și le-a asumat, dar care nu au ieșit cum și-a dorit. Filozofia este că dacă devii creditorul cuiva, ești participant în activitatea sa economică și îi împărtășești riscurile.” De asemenea, domnul Robert van Galen a expus diversele cauze pentru care anumite companii nu mai pot fi restructurate, considerând: „Un motiv este acela că odată cu începerea procedurilor de insolvență care devin publice, situația referitoare la debitor se deteriorează. Părțile din contract nu-și mai pot îndeplini obligațiile fără capital, astfel încât clienții își caută noi furnizori pentru că nu au nicio garanție că debitorul își va putea continua activitatea, iar angajații își pot căuta slujbe noi în societățile competitoare. […] Astfel, nu e surprinzător că recomandarea se focalizează pe organizarea unei companii încă de la început. Se presupune că dispariția acesteia este cauzată de cele mai multe ori de insolvență, de aceea recomandarea prevede măsuri care nu trebuie făcute publice și, astfel, restructurarea poate avea loc într-un mod confidențial. […] Aceste măsuri de confidențialitate ar putea reduce stigmatul insolvenței.”
Pe parcursul celei de-a III-a ediții a Conferinței Naționale de Insolvență, temele abordate în discuțiile purtate de către lectorii și participanții la eveniment au cuprins cele mai variate și de actualitate subiecte de interes pentru practicienii în insolvență:
În prima zi a Conferinței, moderarea argumentațiilor a fost realizată de către av. Simona Maria Miloș (președinte I.N.P.P.I) și de către asist. univ. dr. Andra-Roxana Trandafir Ilie (Universitatea din București). În cea de-a doua zi a evenimentului, discursurile au fost îndrumate de către av. Andreea Deli Diaconescu (practician în insolvență) și de către conf. univ. dr. Luminița Tuleașcă (Universitatea Româno-Americană).
I.N.P.P.I. a reușit să organizeze cea de-a treia ediție a Conferinței Naționale de Insolvență datorită partenerilor săi, Universitatea Româno-Americană și U.N.P.I.R, beneficiind în același timp și de un important ajutor din partea sponsorilor: FAIRSOLVE.COM, CITR S.P.R.L., EXPERT INSOLVENȚĂ S.P.R.L., INSOLBIS S.P.R.L., VENDOR S.P.R.L.
Partenerii media ai evenimentului au fost: cotidianul online Lumea Justiției, portalul Legal Marketing și ziarul online Bursa.
Pentru informații suplimentare, vă rugăm să-l contactați pe Adrian Ciochirdel (director al I.N.P.P.I.), la adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Atașat găsiți poze din timpul derulării conferinței.
Pentru a descarca prezentari in format pdf si vizualiza inregistrari ale conferintei accesati Teme prezentate in cadrul Conferintei Nationale de Insolventa - editia a III-a.
CANDIDATI ȘI COMISII EXAMEN DEFINITIVAT SESIUNEA NOIEMBRIE 2015
11 – 13.11.2015
Comisia nr. |
Lucrările comisiei încep în data/ora |
Componenţa comisiei: |
1 |
Vineri, 13.11.2015, ora 13:00 la sediul UNPIR |
Președinte Viorica Munteanu Membrii: Luminița Oprea Barac Lanțoș Leonora |
2 |
Vineri, 13.11.2015, ora 14:00 la sediul UNPIR |
Preşedinte: Mariana Bălescu Membrii: Carmen Popa Cornel Florea |
NR.CRT. |
NUME PRENUME |
FILIALA |
COMISIA |
1. |
ANGHEL ANETA ECATERINA |
BRASOV |
1 |
2. |
BOCEA MIHAELA |
BRASOV |
1 |
3. |
TITA NICOLESCU GABRIEL |
BRASOV |
1 |
4. |
BARBU OCTAVIAN |
BUCURESTI |
2 |
5. |
FRUNZARU CATALIN STEFAN |
BUCURESTI |
2 |
6. |
IACOB VALENTINA RALUCA |
BUCURESTI |
2 |
7. |
VILAROIU LIANA GEORGIANA |
BUCURESTI |
2 |
8. |
SULER MIHAI |
BUZAU |
2 |
9. |
MAXIM ANDREEA MARIA |
CLUJ |
1 |
10. |
DOBRE DANIEL |
CONSTANTA |
1 |
11. |
ITU IONUT COSMIN |
CONSTANTA |
1 |
12. |
MUNTEANU IONELA |
CONSTANTA |
1 |
13. |
AFRASINEI ANDREEA CATALINA |
DAMBOVITA |
1 |
14. |
STOICESCU (CRISTIAN) MARIA ISABELA |
DAMBOVITA |
1 |
15. |
IONESCU MARIA ALINA |
GORJ |
2 |
16. |
BESLEAGA DORU ANDREI |
HUNEDOARA |
2 |
17. |
BIRIS EMIL COSMIN |
MURES |
1 |
18. |
DOMOKOS ZOLTAN |
MURES |
1 |
19. |
BOSCA CRINA LAVINIA |
SALAJ |
1 |
Institutul Național de Pregătire a Practicienilor în Insolvență (I.N.P.P.I.) anunță
ÎNCETAREA ÎNSCRIERILOR
pentru CONFERINȚA NAȚIONALĂ DE INSOLVENȚĂ- ediția a III-a, organizată în zilele de 30 și 31 octombrie 2015, la Universitatea Româno-Americană, Facultatea de Drept, Aula Magna, nemaifiind locuri disponibile.
În perioada 11.11.2015-13.11.2015, la sediul UNPIR din str. Vulturilor nr. 23, etaj 1, sector 3, București, se va desfășura examenul de definitivat în profesia de practician în insolvență.
Atașat: instrucțiuni privind examenul de definitivat și formular de înscriere.
În perioada 18 – 19 septembrie 2015, Timișoara a găzduit prima conferință din regiunea de vest a României în domeniul insolvenței, organizată de UNPIR Filiala Timiș și Curtea de Apel Timișoara, în colaborare cu Facultatea de Drept și Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor din cadrul Universității de Vest.
Conferința s-a desfășurat în amfiteatrul Facultății de Drept din Timișoara, beneficiind de prezența a peste 200 de participanți și invitați de renume din domeniul juridic și economic.
Printre lectorii și invitații conferinței s-au numărat magistrații din cadrul Curții de Apel Timișoara și ai Tribunalelor Timiș și Caraș-Severin, Flavia Consuela Crăciun – președintele UNPIR Filiala Timiș, Simona Maria Miloș - președinte INPPI, Gheorghe Piperea – prim-vicepreședinte UNPIR, Stan Tîrnoveanu – președinte ISD al UNPIR, Lucian Bercea – decanul Facultății de Drept UVT, Ovidiu Megan – decanul Facultății de Economie și de Administrare a Afacerilor UVT, Oviu Bunget – președinte CECCAR Filiala Timiș, prof. univ. Radu Bufan, practicieni în insolvență, avocați, executori judecătorești, notari, economiști, reprezentanți ai băncilor și ai societățiilor comerciale interesați de procedura insolvenței.
Conferința s-a remarcat prin calitatea prezentărilor și prin dezbaterile interactive, temele avute în discuție vizând atât procedura insolvenței persoanei juridice, cât și procedura insolvenței persoanei fizice – noutatea legislativă aparută în viața economică-socială.
La data de 18 iunie 2015, Comisia Europeană a organizat conferința ”Învățând din eșec – Falimentul și cea de-a doua șansă pentru antreprenorii onești”(”Learning from Failure – Bankruptcy and Second Chance for Honest Bankrupt Entrepreneurs”), eveniment care a reunit reputați specialiști în insolvență din cadrul Comisiei Europene, Parlamentului European sau al Băncii Mondiale.
Evenimentul vine să marcheze un an de la Comunicarea Comisiei Europene din martie 2014, în cadrul căreia au fost expuse prioritățile Comisiei și strategia de urmat în privința salvării întreprinderilor mici și mijlocii de la faliment și a încurajării antreprenorilor care au trecut prin experiența falimentului, de a re-încerca demararea de noi afaceri.
Conferința a fost deschisă cu mesajul Președintelui Parlamentului European, dl Martin Schultz, care a subliniat faptul că falimentul trebuie privit ca o componentă a unui mediu economic dinamic și nu ca pe un sfârșit al antreprenoriatului care a trecut printr-o astfel de experiență, iar acordarea celei de-a doua șanse reprezintă un obiectiv important al Comisiei Europene, mesaj care trebuie transmis tuturor statelor membre.
Statistic, s-a dovedit faptul că frica de faliment este motivul principal pentru care antreprenorii refuză să demareze proiecte noi, fapt ce determină schimbarea percepției față de fenomenul falimentului.
Deși la nivel rațional, sunt cunoscute efectele benefice ale experienței antreprenoriale ale celor care au eșuat, iar toate studiile dovedesc faptul că afacerile nou începute de astfel de antreprenori înglobează experiența căpătată într-un faliment prin transpunerea unor noi principia de management, există încă o puternică asociere a falimentului cu frauda debitorilor și, de aici, stigma falimentului.
În acest context, prejudecățile statelor membre cu privire la faliment trebuie înlăturate.
Președintele Insol Europe, dl Robert van Galen, a arătat că experiența a dovedit că nu este suficient să existe un sistem legislativ bun, câtă vreme realitatea practică este cu totul alta : o analiză comparativă a statelor membre arată exact contrariul, iar antreprenorii care au eșuat sunt stigmatizați și nu sunt încurajați să reînceapă noi afaceri.
Ambasadorul US al Uniunii Europene, dl Anthony Gardner, a făcut o paralelă între sistemul american și cel european, arătând că în America nu se pune problema neacordării celei de-a doua șanse reale și efective, falimentul fiind foarte bine tolerat, eșecul unui antreprenor făcând parte din firescul lucrurilor. În acest sens, o dovadă a eficienței celei de-a doua șanse, a mai precizat dl Anthony Gardner, o constituie experiența marilor antreprenori ai Statelor Unite : fără cea de-a doua șansă nu ar fi existat nici Walt Disney, nici Henry Ford, și este foarte greu de înțeles de ce în Europa nu se întâmplă la fel.
Directorul World Bank Global Indicators Group, dl Augusto Lopez Claros, a precizat că falimentul nu poate fi considerat o sentință pe viață (”bankruptcy is not a life sentence”), iar descărcarea de obligații a antreprenorului care a trecut printr-un faliment trebuie să se realizeze într-un interval de timp rezonabil, fiind nevoie și de măsuri concrete în direcția sprijinirii antreprenorilor pentru reînceperea unei noi afaceri. Printre acestea, domnia sa a menționat măsurile privind facilitarea accesului la finanțare, făcând trimitere la un citat celebru al lui Oscar Wilde : ”experiența este pur și simplu numele pe care noi îl dăm greșelilor noastre” (”experience is simply the name that we give for our mistakes”), pentru a evidenția că normalitatea include și eșecul, iar acesta nu trebuie privit altfel decât ca o experiență necesară și inerentă vieții.
O prezentare inspirată a avut-o dl Philippe de Backer, membru al Parlamentului European, care a prezentat mesajul instituțional către mediul antreprenorial : ”nu vă dați bătuți niciodată” (”never give up”), pentru că ”noi am luat în considerare orice risc potențial, cu excepția riscului de a evita riscurile” (”we’ve considered every potential risk, except the risks of avoiding all risks”). Domnia sa a prezentat și a explicat obiectivele cheie care au fundamentat recomandarea Comisiei Europene din 2014, care se referă în principal la salvarea locurilor de muncă la nivelul întregii Europe și la crearea unui mediu investițional propice.
Acesta a mai arătat că orașul Bruxelles găzduiește periodic un eveniment deja renumit – Fuckup Nights -, în care numeroși antreprenori se întâlnesc și discută despre experiența falimentului și despre modul în care au demarat o nouă afacere, despre provocările și experiențele trăite în a a doua încercare, arătând că este important ca experiențele eșecului în afaceri să fie împărtășite – ”share youe fails!”.
În încheierea sesiunii inaugurale, moderatorul acestui panel, dl Daniel Calleja, Director General DG Grow al Comisiei Europene, a susținut mesajul antevorbitorilor săi, adăugând că poate ar trebui să învățăm din experiența și fair-play-ul sportivilor, care se confruntă în mod frecvent cu eșecul, evocând, în acest sens, un citat al unui tenisman celebru (Novak Djokovic) : ”Încerci, eșuezi. Încerci din nou, eșuezi mai bine” (”Try, fail. Try again, fail better”.)
Mesajul Europei către statele membre, este, în concluzie, acela de a susține real și efectiv eforturile antreprenoriale ale celor care s-au confruntat cu eșecul afacerii, parte datorită crizei financiare sistemice, parte datorită lipsei de experiență sau altor circumstanțe care nu au legătură cu comportamentele frauduloase.
Criza a generat o pierdere de peste 1,7 milioane de locuri de muncă la nivel european, iar fiecare companie viabilă merită și trebuie salvată. Antreprenorii trebuie susținuți să încerce noi afaceri și să fie încurajați să nu se îndrepte spre angajarea în cadrul unor companii de stat, căci astfel se pierde o sursă importantă de creare de noi locuri de muncă. Guvernele trebuie să finanțeze programme de reintegrare a mediului antreprenorial prin oferirea de asistență gratuită și trebuie să încurajeze, de asemenea, finanțarea noilor companii.
Trebuie, de asemenea, să se stimuleze cadrul negocierilor ”out of court” și să se creeze o cultură a negocierii în propriile state, să se asigure respectarea obligațiilor statale față de mediul antreprenorial, pentru a preveni efectul de incapacitate de plată în lanț și, nu în ultimul rând, trebuie să se transmită mesajul corect care prezintă falimentul ca un fapt firesc într-un mediu antreprenorial dinamic, în care ce-a de-a doua șansă trebuie susținută real și efectiv.
Materialul a fost redactat de Simona Maria Miloș.
Banca Mondială a găzduit, în data de 11 iunie 2015 la Palatul Parlamentului din București, conferința privind Regimul juridic al insolvenței persoanelor fizice și al insolvenței persoanelor juridice. Evenimentul a fost organizat în parteneriat cu Ministerul Justiției și cu Camera Deputaților, și a reunit un număr important de specialiști de marcă în domeniul insolvenței persoanelor juridice și fizice. Printre aceştia s-au aflat dna dr. Irit Mevorach și dl judecător Leif Clark, din partea Băncii Mondiale, dl Liviu Stancu, secretar de stat în cadrul Ministerului Justiției, dna Nicoleta Țăndăreanu, judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție, Secția 1 Civilă, dna Simona Miloș, președinte INPPI, dl Stan Tîrnoveanu, partener senior la Zamfirescu Racoți & Partners, dl Cristian Răvășilă, director în cadrul PWC Business Recovery Services.
În cadul mesei rotunde care a deschis evenimentul, dna Simona Miloș, președinte INPPI, a fost invitată să exprime un punct de vedere cu privire la întrebarea: Sunt toți participanții tratați corect în procesul de insolvență? În acest context, domnia sa a pus problema creării și încurajării unei culturi a negocierii care să permită negocierile “out of court”, care ar putea permite atât prevenirea situațiilor de insolvență, cât și o punere în practică eficientă a principiilor teoretice privind natura colectivă a procedurilor de insolvență.
Amintind recomandările Comisiei Europene, dna președinte Simona Miloş a subliniat necesitatea trecerii de la un accent pus pe lichidare, la importanţa restructurării în condiţii optime, ca prevenire a insolvenţei. Principiile Băncii Mondiale prevăd evitarea prevalenţei interesului public asupra intereselor private, precum şi îngheţarea procedurilor judiciare şi extrajudiciare pe durata procesului de insolvenţă. Aplicarea acestor norme este uneori îngreunată de alte dispoziţii referitoare la responsabilitatea penală a companiilor şi persoanelor, în particular executarea silită. Reprezentanții Băncii Mondiale au subliniat că punerea în practică a acestor principii este necesară pentru respectarea drepturilor tuturor creditorilor în condiţiile legii, a încurajării mediului investițional și a prezervării locurilor de muncă în interesul întregii economii.
Mai multe detalii despre programul complet al conferinței, puteți găsi aici.
Formularul de înscriere îl puteți găsi aici.
Institutul Bancar Român oferă membrilor INPPI participarea gratuită în cadrul programului Summer Banking Academy
Institutul Bancar Român, cu sprijinul Băncii Naţionale a României şi al Asociaţiei Române a Băncilor, organizează SUMMER BANKING ACADEMY, care se va desfăşura în perioada 8 - 12 iunie 2015, la sediul IBR.
Pentru mai multe detalii click aici.
Pentru mai multe detalii faceţi clic pe link-ul următor:
Listă cursanţi înscrişi la săptămâna centralizată 11-15.05.2015.
Sau descărcaţi documentul ataşat.
În perioada 11.05.2015 - 15.05.2015, la sediul UNPIR din str. Vulturilor nr. 23, sector 3, etaj 1, București se va desfășura săptămâna centralizată de pregătire profesională destinată, în principal, practicienilor în insolvență stagiari.
În limita locurilor disponibile, sunt acceptați la cursuri și practicienii în insolvență definitivi.
Aceștia pot opta pentru parcurgerea seminarului pe module. Fiecare modul parcurs se va puncta cu 2 ore de pregătire profesională.
Prețul fiecărui modul este de 50 lei. În funcție de numărul de module parcurse de fiecare practician definitiv, INPPI va elibera o adeverință de participare cu mențiunea numărului de ore de pregătire profesională efectuate.
Înscrierea se va face pe module de curs, până vineri 08.05.2015, în limita locurilor disponibile.
Pentru ca înscrierea să devină efectivă, persoanele interesate trebuie să completeze formularul de înscriere (anexat prezentei), precum și să facă dovada achitării contravalorii numărului de module dorite.
Taxa de participare se achită în contul INPPI, deschis la BCR Sucursala Unirea, Cod IBAN RO11RNCB0671130993380001. Dovada plății, însoțită de formularul de înscriere, se va trimite pe mail la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Atașat anexăm programul de pregătire și cererea de înscriere.
Pentru program curs: click aici
Pentru formular înscriere: click aici
Pentru mai multe informaţii vă rugăm să descărcaţi fişierul ataşat.
- sesiunea mai 2015 -
În perioada 27.05.2015-29.05.2015, la sediul UNPIR din str. Vulturilor nr. 23, etaj 1, sector 3, București, se va desfășura examenul de definitivat în profesia de practician în insolvență.
Dosarele de înscriere la examenul de definitivat se depun în intervalul 04.05.2015 - 15.05.2015.
Comisiile şi repartizarea candidaţilor pe comisii, respectiv data şi ora de începere vor fi afişate cel mai târziu la 22.05.2015, pe site-ul www.inppi.ro și www.unpir.ro.
Documentaţia de înscriere la examen se va depune la Filiala UNPIR la care este arondat practicianul stagiar până la 15.05.2015 şi va conţine următoarele documente:
a) cererea de înscriere;
b) raport de activitate privind stagiul de pregătire profesională efectuat, inclusiv dovada de participare la stagiul intensiv de pregătire;
c) caracterizarea întocmită de coordonatorul/coordonatorii de stagiu pe lângă care stagiarul a funcţionat ca salariat sau colaborator;
d) studiu de caz;
e) dovada achitării taxei de susținere a examenului de definitivat în cuantum de 1.500 lei.
Întreaga documentație se va depune în dosar de plastic, cu șină și perforații.
Documentele mai sus menționate, avizate de Filiala UNPIR din care face parte practicianul în insolvență stagiar, se vor transmite către Secretariatul General al UNPIR cel mai târziu până la 19.05.2015.
Raportul de activitate va conţine: elemente precum participarea la întocmirea de dosare de ofertă, planuri de reorganizare (unde a fost cazul), tabele de creanţe, operaţiuni legate de Buletinul procedurilor de insolvenţă, adunări ale creditorilor, licitaţii, operaţiuni de inventariere, numărul de dosare la care a colaborat cu specificarea felului procedurii, precum şi orice alte repere ale activităţii. Raportul de activitate va prevede şi participarea la stagii de pregătire.
Studiul de caz se recomandă a avea un volum de maxim 10 pagini tehnoredactate, cu font Times New Roman sau Arial, cu dimensiunea caracterelor de 12 puncte, utilizând diacritice, textul va respecta o spațiere între rânduri de 1,5 linii. Obligatoriu paginile lucrării vor fi numerotate.
Studiul de caz se va depune în 3 exemplare.
Examenul pentru dobândirea calităţii de practician în insolvenţă definitiv constă în susţinerea unei lucrări scrise. Lucrarea scrisă va reprezenta un studiu de caz din practica stagiarului.
Durata prevăzută pentru susţinerea lucrării va fi de circa 10 minute, timp în care vor fi evidenţiate principalele aspecte ale cazului, elementele de practică curentă şi cele specifice.
Comisia de examinare va analiza lucrările, va audia prezentarea acestora şi va putea proceda la verificarea cunoştinţelor teoretice şi practice ale candidatului în domeniul insolvenţei.
Comisia poate decide amânarea susţinerii examenului pentru un candidat în cazul în care se constată că documentaţia de înscriere este incompletă sau că, lucrarea scrisă nu a fost redactată în conformitate cu prevederile instrucţiunilor de mai sus.
Modelul cererii de înscriere la examenul de definitivat este prevăzut în Anexa nr. 1. (Descarcă anexa)
Nota minimă de promovare a examenului este 7.
În perioada 11.05.2015 - 15.05.2015, la sediul UNPIR din str. Vulturilor nr. 23, sector 3, etaj 1, București se va desfășura săptămâna centralizată de pregătire profesională destinată practicienilor în insolvență stagiari.
Participarea la stagiul centralizat este condiție obligatorie pentru înscrierea la examenul de definitivat.
Pentru mai multe informații faceti clic aici.
In perioada 27-31.10.2014, la sediul INPPI, din Bucuresti, str. Vulturilor, nr. 23, sector 3, se va desfasura, in principal, pentru practicienii in insolventa stagiari, saptamana centralizata de pregatire profesionala.
Parcurgerea saptamanii centralizate de pregatire este conditie obligatorie pentru a putea sustine examenul de definitivat.
Cursul este gratuit pentru stagiarii care nu au parcurs saptamana centralizata.
La cursuri sunt acceptati si practicieni in insolventa definitivi. Inscrierea acestora se va face pana in 24.10.2014, in limita locurilor disponibile, pe module de curs. Costul unui modul este de 50 lei si se va puncta cu 2 ore de pregatire profesionala. In functie de numarul de module parcurse de fiecare practician, INPPI va elibera certificate de participare.
Doritorii pot achita contravaloarea fiecarui modul doar in contul INPPI deschis la BCR Sucursala Unirea, Cod IBAN RO11RNCB0671130993380001; CF 31066951.
Cererile de inscriere, impreuna cu dovada platii, vor fi transmise pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
In perioada 17.11.2014-21.11.2014, la sediul UNPIR din Bucuresti, str. Vulturilor nr. 23, etaj 1, sector 3 se va desfasura examenul de definitivat in profesia de practician in insolventa.
Atasat: instructiuni privind examenul de definitivat si formular de inscriere.
Pentru mai multe informatii faceti clic pe link-ul urmator: Conferinta Insol Europe